SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP: reklamy dozwolone w przerwie transmisji sportowej

Zgodnie z Ustawą o radiofonii i telewizji TVP ma prawo pokazywać reklamy w czasie każdej, nawet krótkiej przerwy w zawodach sportowych. Ostatnio niektórych widzów irytują takie bloki reklamowe przy relacjach z IO Londyn 2012.

Londyn 2012

Londyn 2012

Od początku Igrzysk Olimpijskich w Londynie wielu widzów narzeka na natłok reklam podczas transmisji zawodów w Telewizji Polskiej. W niektórych transmisjach bloki reklamowe były emitowane nawet podczas krótkich przerw w grze. Przykładowo w czasie niedzielnego meczu Agnieszki Radwańskiej, oglądanego w TVP2 przez 2,8 mln osób (zobacz szczegółowe dane), reklamy wyemitowano kilkukrotnie nawet podczas 60-sekundowych przerw między gemami. A ponieważ każdej przerwie reklamowej towarzyszy parę billboardów sponsorskich, realizatorzy spóźnili się raz na kolejny gem, przez co widzowie nie zobaczyli jego pierwszej wymiany.

>>> Kibice oburzeni na olimpijskie wpadki TVP: nie na żywo, reklamy i przerwana transmisja

Okazuje się jednak, że Telewizja Polska ma prawo nadawać reklamy w trakcie każdej przerwy w zawodach sportowych wynikającej z przepisów ich rozgrywania. Stanowi o tym drugi ustęp 16. artykułu Ustawy o radiofonii i telewizji.

W efekcie TVP mogłaby też pokazywać spoty np. podczas 60-sekundowych przerw technicznych w meczach siatkówki, które mają dużą oglądalność i są często rozgrywane w wieczornym prime-timie. Jednak - jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie - biuro reklamy TVP nie zamierza tego robić, ponieważ zdaje sobie sprawę, że takie bloki reklamowe są bardzo irytujące dla widzów i mogą powodować przełączanie się na inne kanały. Natomiast podczas niedzielnego meczu Radwańskiej reklamy między gemami wyemitowano tylko dwa razy.

>>> TVP Info kodowane w czasie Igrzysk Olimpijskich

TVP nie po raz pierwszy ma kłopoty z długimi blokami reklamowymi przy transmisjach sportowych. W czasie piłkarskich mistrzostw świata przed dwoma laty reklamy przed drugą połową jednego z meczów trwały tak długo, że na stadion przeniesiono się dwie minuty po jej rozpoczęciu, akurat kiedy padał gol.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP: reklamy dozwolone w przerwie transmisji sportowej

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jscques Rogge
Igrzyska Olimpijskie Reklamy w TVP - Gorąco poleca zarząd Telewizji Polskiej
odpowiedź
User
kurka wodna
Tylko niektórych irytują ? Mam ich tak dość, że głównie oglądam Eurosport. Kanał komercyjny, a reklam bardzo mało. Bloki reklamowe i komentatorzy to katastrofa TVP !
odpowiedź
User
asdw kocham RMF FM.
Z jeden najlepszych teleturnieji muzycznych Telewizji Polskiej, chociaż że TVP miała tylko ich dwa.
odpowiedź
User
lolik
Najgorsze jest to co robią w czasie siatkówki! 3 RAZY emituja reklamy sponsorskie przerywając TO NIEOZNACZONYMI AUTOPROMOCJAMI (Siła Wyższa, Wszystko przed nami itp.). Itu można dopatrywac się złamania prawa
odpowiedź
User
realista
Najpierw trzeba dokładnie określić ci znaczy przerwa w zawodach.Zawodnicy idą do szatni na przerwę to oczywiście dla mnie jest przerwa.Natomiast jak trener bierze czas w trakcie meczu to uważam nie jest żadna przerwa.U nas to kończy się np. wyścig pływacki i już reklamy i nawet tabeli z wynikami nie uświadczysz.Z igrzysk olimpijskich TVP zrobiła igrzyska reklam.U Czechów czy Niemców jest całkowicie inaczej.
odpowiedź