SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TVP rusza z reformą organizacyjną: biuro programowe odpowiedzialne za TVP1, TVP2 i kanały tematyczne

Rada nadzorcza Telewizji Polskiej zatwierdziła uchwałę zarządu o uruchomieniu reformy organizacyjnej spółki, która obejmie piony programowania, kreacji i produkcji. - Jej główną ideą jest spójne zarządzanie ofertą programową oraz odbudowanie i rozwój w telewizji publicznej, kreacji i produkcji wewnętrznej - tłumaczy biuro spraw korporacyjnych TVP.

nowa siedziba Telewizji Polskiej, fot. TVP Article

O planowanej reformie organizacyjnej w Telewizji Polskiej portal Wirtualnemedia.pl informował jako pierwszy już w lipcu br. Nadawca publiczny pracował nad zmianami w zarządzaniu w pionie programowym od połowy roku. Celem zmian jest uproszczenie struktury i oszczędności.

Wczoraj po południu TVP opublikowała komunikat wydany przez biuro spraw korporacyjnych, w którym informuje, że uchwała zarządu o reformie organizacyjnej została zatwierdzona przez radę nadzorczą TVP.

- Uchwała ta wskazuje główne kierunki reformy, a szczegółowe rozwiązania, które są doprecyzowywane i negocjowane zostaną wprowadzone po zakończeniu prac w zespołach, a także w porozumieniu z naszymi partnerami społecznymi - czytamy w komunikacie.

To dopiero zapowiedź zmian. TVP informuje, że „w najbliższym czasie zostanie podjęta przez zarząd spółki uchwała, która określi sposób i termin wprowadzenia zmian organizacyjnych”. Oznacza to, że najważniejsze decyzje personalne dopiero przed nami.

We wrześniu portal Wirtualnemedia.pl informował, że Mateusz Matyszkowicz jako dyrektor i redaktor naczelny TVP1 przejął nadzór nad biurem koordynacji programowej, a docelowo miał nadzorować także program Dwójki i TVP3. Teraz ta jednostka ulegnie przekształceniu.

- Biuro koordynacji programowej zostanie przekształcone w biuro programowe, które przejmie część kompetencji anten odpowiedzialnych za ramówkę, zamawianie audycji, emisję i utrzymywanie kontaktu z widzami (TVP1, TVP2, TVP HD, TVP Rozrywka, TVP Seriale i TVP3), a także skonsoliduje zarządzanie budżetem programowym. Biuro to otrzyma status jednostki programowej - informuje TVP.

Na razie szef TVP1 nadzoruje prace biura w randze szefa anteny głównej, a nie dyrektora programowego. Ale to właśnie Matyszkowicz - według naszych ustaleń - jest typowany na szefa programowego Telewizji Polskiej. Nie udało nam się wczoraj z nim skontaktować.

Nadawca publiczny rozważa cały czas - jak nieoficjalnie dowiaduje się portal Wirtualnemedia.pl - częściową lub całkowitą rezygnację ze stanowisk dyrektorów anten na rzecz rozbudowy biura programowego, aby to w tym pionie (a nie w każdej redakcji oddzielnie) decydowano o kupowaniu licencji, zamawianiu formatów i kierowaniu pomysłów do realizacji. Do tej pory każda antena decydowała o tym samodzielnie.

Czy oznacza to odejście Marcina Wolskiego ze stanowiska dyrektora Dwójki? Z nieoficjalnych ustaleń Wirtualnemedia.pl wynika, że niekoniecznie. Być może pozostanie szefem anteny, ale decyzje o zamawianiu programów do ramówek zostaną przekazane do nowo tworzonego biura programowego.

Szczegóły reformy organizacyjnej Telewizji Polskiej

Wprowadzana reforma obejmie piony programowania, kreacji i produkcji. - Jej główną ideą jest spójne zarządzanie ofertą programową oraz odbudowanie i rozwój w telewizji publicznej kreacji i produkcji wewnętrznej - tłumaczy nadawca publiczny. Zmiany w zarządzaniu mają służyć poprawie oferty programowej, a tym samym zapewnieniu większej atrakcyjności i większego dopasowania do potrzeb i oczekiwań widzów.

Nowe biuro programowe odpowiedzialne będzie także za wskazanie zapotrzebowania na audycje w poszczególnych pasmach, antenach i gatunkach oraz za uruchomienie zleceń produkcyjnych oraz zakupowych (licencji), co ma poprawić procesy planowania i racjonalizacji produkcji w całej firmie.

W strukturze zostanie utworzone również biuro negocjacji i nadzoru produkcji. Jego głównym zadaniem będzie standaryzacja poszczególnych, powtarzalnych elementów produkcji telewizyjnej, co umożliwi zoptymalizowanie kosztów jakie ponosi TVP w tym obszarze. Będzie także odpowiadało za analizę, nadzór i negocjacje w zakresie produkcji. Biuro wyodrębniane jest z działu negocjacji produkcji zewnętrznych, dotychczas funkcjonującego w strukturze biura zakupów i zamówień publicznych.

TVP chce także wprowadzić specjalizację gatunkową, co wiąże się z utworzeniem struktur kreujących i produkujących kontent programowy w obrębie poszczególnych gatunków telewizyjnych. Wzmacniania obszaru kreacji odbędzie się poprzez tworzenie kolejnych agencji tj. Agencji Publicystyki, Dokumentu i Audycji Społecznych oraz Agencji Kreacji Rozrywki, Agencji Kreacji Oprawy i Reklamy (istnieją już Agencja Kreacji Filmu i Seriali, Agencja Kreacji Teatru Telewizji Polskiej).

Zadaniami Agencji Kreacji jest prowadzenie prac koncepcyjnych i literackich związanych z przygotowaniem i rozwojem ofert programowych oraz produkcja określonych audycji lub ich cykli zgodnie z założeniami zdefiniowanymi przez jednostki programowe. Nową kompetencją Agencji Kreacji Oprawy i Reklamy będzie produkcja spotów reklamowych na zlecenie podmiotów zewnętrznych.

Zmieni się również charakter Agencji Produkcji Telewizyjnej, która zostanie przekształcona w Ośrodek Usług Produkcyjnych. Będzie on świadczyć usługi o charakterze realizacyjno-technicznym producentom audycji telewizyjnych i kontrahentom zewnętrznym, wykorzystując zasoby własne spółki.

Do biura handlu zostaną dodane kompetencje w zakresie inicjowania i kierowania do formatowania przez właściwe Agencje Kreacji „ważnych z punktu widzenia przychodowości audycji telewizyjnych”. Ponadto BH będzie odpowiedzialne za poszukiwanie, analizę potencjału przychodowego oraz wykorzystywanie nowych kierunków i obszarów dochodowej eksploatacji zasobów programowych (w tym formatów) dostępnych na rynku oraz posiadanych przez spółkę.

Biuro kontrolingu i restrukturyzacji obejmie obsługą ekonomiczną biuro programowe w zakresie sporządzania planów ekonomiczno-finansowych, w tym rocznych planów kosztów i wydatków oraz prowadzenia rozliczeń z jednostkami organizacyjnymi spółki i podmiotami zewnętrznymi, a także bieżącego prowadzenia analiz i statystyki ekonomicznej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP rusza z reformą organizacyjną: biuro programowe odpowiedzialne za TVP1, TVP2 i kanały tematyczne

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ała
"Bo partia musi być jak jedna pięść niepodzielna." / Lenin/
24 4
odpowiedź
User
presiak
no to obstawiam, że z poszczególnych programów odejdą kolejni, zdolni i kreatywni ludzie. A słupeczki oglądalności znowu polecą na łeb na szyję......i za pół roku znowu będzie larum.
22 4
odpowiedź
User
mon
I tak nic się nie zmieni w niskiej jakości seriali i programów, a nachalnej propagandy będzie jeszcze więcej.
Powstaje kolejne biuro do "kontroli" co mają i muszą oglądać widzowie. Nadal będzie królowała teza, że wg TVPiS - Polak to idiota, niepotrafiący myśleć - więc taką trzeba robić telewizję. A słupki oglądalności spadają. Fajna jest ta misja TVPiS, że aż strach włączyć tą stację.
14 3
odpowiedź
User
abc
Ciągłe rewolucje a nic się nie zmienia:)
14 3
odpowiedź
User
widz
tylko rozmyje się odpowiedzialność, bo nie będzie wiadomo kto za co odpowiada....
9 1
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
Tak, jest beznadziejnie, ale już niedługo zmieciemy konkurencję. Jeszcze tylko powołamy to biuro.
12 1
odpowiedź
User
BarejaPL
A po co jest ten MIŚ?
(...) Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.
5 1
odpowiedź
User
MadMax
No nie wierzę, Matyszkowicz? :) :) :) Po wielu sukcesach w TVP Kultura i ostatnio w TVP1, jak najbardziej zasłuzył....
2 2
odpowiedź
User
MadMax
No nie wierzę, Matyszkowicz? :) :) :) Po wielu sukcesach w TVP Kultura i ostatnio w TVP1, jak najbardziej zasłuzył....
1 3
odpowiedź
User
Maciej z Radomia popierający PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych
A słupki oglądalności spadają. Fajna jest ta misja TVPiS, że aż strach włączyć tą stację.

Hahahahaha! Jeśli według ciebie misja = wysokie słupki oglądalności, to gratuluję "wiedzy" o mediach! Aż oplułem ekran laptopa ze śmiechu.
Włącz sobie Polsat i będzie ci "misja", no i słupki będą się zgadzać z twoimi oczekiwaniami.

Programy misyjne to są programy nieopłacalne dla nadawców komercyjnych, programy będące totalnym przeciwieństwem komercji. Takie programy z definicji są niszowe, adresowane do wąskiej grupy wymagających odbiorców!
2 3
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing