SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP ze strategią na lata 2016-2020 od Janusza Daszczyńskiego

Prezes Telewizji Polskiej Janusz Daszczyński, który najprawdopodobniej wkrótce przestanie rządzić w TVP, przyjął strategię spółki na lata 2016-2020. Zakłada ona m.in. skupienie się na misji, wzmocnienie wizerunku spółki czy zakończenie „szkodliwej” rywalizacji ze stacjami komercyjnymi.

Stworzenie strategii TVP na kolejne lata prezes Janusz Daszczyński zapowiedział w sierpniu br., tuż po objęciu rządów w telewizji publicznej. Pracował nad nią czteroosobowy zespół pod kierunkiem Mariusza Pęciaka, który w grudniu br. odszedł z TVP. Dokument, przedstawiający kierunki działalności i rozwoju Telewizji Polskiej, został zaprezentowany radzie nadzorczej podczas posiedzenia 14 grudnia br.  Natomiast w środę jego ostateczny kształt został przyjęty przez zarząd TVP (jest w nim tylko Janusz Daszczyński).

W dokumencie opisane zostały strategiczne cele Telewizji Polskiej na lata 2016-2020 zgrupowane w sześciu obszarach.  W sferze programowej głównymi celami będą: strategiczna przewaga programowa, profesjonalna, nowoczesna i odpowiedzialna realizacja misji, oparcie o potencjał produkcyjny TVP oraz zakończenie szkodliwej rywalizacji z nadawcami komercyjnymi. Szczegółowe cele programowe zgrupowane zostały w pięciu filarach, takich jak edukacja, przyjazna telewizja, debata publiczna, dziedzictwo języka polskiego oraz nowe media 3.0

 

W obszarze komunikacji i promocji TVP planuje wzmocnienie wizerunku i dbałość o zaufanie społeczne wobec niej. W obszarze technologii i R&D celami spółki będą: nowoczesne zaplecze technologiczne, działalność i rozwój TVP wraz z ośrodkami terenowymi,  cyfryzacja i konwergencja mediów, a w obszarze ekonomii - stabilne finanse TVP, maksymalne inwestycje w program i technologię, zrównoważenie finansowania publicznego i komercyjnego oraz optymalizacja kosztów.

W przypadku dystrybucji TVP chce rozwijać nowe kanały dystrybucji dla formatów, treści i usług dodanych, sformułować wizję nowych mediów 3.0. oraz utrzymać rolę telewizji linearnej. Pod względem organizacyjnymi celami spółki będzie transformacja organizacji (powstanie redakcji tematycznych, co już zaczęło się dziać), dbałość by była ona profesjonalna, zorientowana na cele, kreatywna i otwarta na rozwój oraz skupienie się na misji i powinnościach programowych TVP.

Zarząd TVP skierował strategię do zaopiniowana przez radę nadzorczą spółki. Możliwe jednak, że nie zdąży ona tego zrobić przed zmianą władz mediów publicznych, którą wprowadzi uchwalona w środę przez Sejm nowelizacja ustawy medialnej. Nowy zarząd i rada nadzorcza w TVP powinny pojawić się na Woronicza już na początku stycznia 2016 roku.

Dołącz do dyskusji: TVP ze strategią na lata 2016-2020 od Janusza Daszczyńskiego

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Max Kolonko Mówi Jak Jest
Polecam najnowszy komentarz Mariusza Max Kolonki na You Tube wpiszcie do wyszukiwarki
Spór o Trybunał Konstytucyjny w Polsce - Max Kolonko Mówi Jak Jest
odpowiedź
User
Hockeyonwater
Tę strategię będzie realizował kolejny prezes i tak się składa, że wg. wróbelków elemelków, będzie też z Gdańska .... :-) Takie czasy. Gdańsk znów rządzi !!!!
odpowiedź
User
prawnik
Przekształcenie TVP S.A. w instytucje kultury może się odbyć na podstawie ustawy przyjętej przez PO z dnia 15 stycznia 2015 r. o przekształcaniu jednoosobowych spółek Skarbu Państwa prowadzących działalność z wykorzystaniem dóbr kultury w państwowe instytucje kultury.
odpowiedź