TVP: złożyliśmy ofertę zakupu praw do igrzysk olimpijskich, musi pokazać je kanał otwarty

Telewizja Polska potwierdziła, że wraz z nadawcami z 53 krajów złożyła ofertę zakupu praw do igrzysk olimpijskich, które odbędą się w latach 2018-2024. Ostatecznie kupił je koncern Discovery, ale TVP przypomina, że i tak to sportowe wydarzenie musi pokazać kanał ogólnodostępny.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Jak wczoraj informowaliśmy, Międzynarodowy Komitet Olimpijski sprzedał wszelkie europejskie prawa telewizyjne i internetowe do igrzysk olimpijskich, które odbędą się w latach 2018-2024, spółce Discovery Communications za 1,3 mld euro. Nadawca ten, którego własnością są kanały Eurosportu, zakupił prawa do pokazania igrzysk na wszystkich platformach, w tym w telewizji FTA, kanałach płatnych, online oraz na urządzeniach mobilnych w 50 krajach Europy, włączając Polskę (w przypadku Francji i Wielkiej Brytanii kontrakt obejmuje tylko lata 2022-2024).

O sprzedaży praw Discovery Communications poinformowało w komunikacie, po którym zorganizowano telekonferencję z udziałem prezesa MKOL Thomasa Bacha i Davida Zaslava, prezesa Discovery Communications. Telewizja Polska w wydanym oświadczeniu podała jednak, że „dysponuje na razie jedynie nieoficjalnymi wiadomościami agencyjnymi i internetowymi”.

- Do momentu opublikowania oficjalnego komunikatu EBU (Europejskiej Unii Nadawców Publicznych) oraz MKOL-u na temat przetargu, TVP powstrzyma się od komentarza - napisano w oświadczeniu publicznego nadawcy.

TVP w komunikacie poinformowała jednak, że wraz z 53 innymi nadawcami europejskimi złożyła swoją ofertę na zakup praw do igrzysk olimpijskich, które odbędą się w latach 2018-2024, w ramach pakietu EBU. Spółka przypomniała też, że polska ustawa o radiofonii i telewizji nakazuje pokazywać ważne wydarzenia sportowe w kanałach niekodowanych”. Wśród nich są też letnie i zimowe igrzyska olimpijskie.

Oznacza to, że Discovery Communications nie będzie mógł transmitować tych zawodów tylko na kodowanych kanałach satelitarnych Eurosport i Eurosport 2, ale będzie musiał sprzedać sublicencję na ich pokazanie otwartej telewizji naziemnej. Nadawca w komunikacie otwarcie przyznał, że sublicencjonowanie będzie miało miejsce w wielu krajach Europy.

Możliwe zatem, że Telewizja Polska odkupi część praw do pokazywania igrzysk albo zdecyduje się na to inna stacja naziemna np. Polsat. Teoretycznie Discovery może też spróbować uruchomić w Polsce własny kanał naziemny, bo wkrótce rusza konkurs na nadawanie na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

Jednak KRRiT dopiero zdecyduje o tym, kanały o jakiej tematyce znajdą na MUX-8. Widzowie biorący udział w konsultacjach dotyczących konkursu wymieniali co prawda, że powinien trafić tam kanał sportowy, ale na razie żaden nadawców nie wskazał, że chciałby stację taką na MUX-8 uruchomić (więcej na ten temat).

Pewne jest natomiast, że przyszłoroczne letnie igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro zobaczą widzowie Telewizji Polskiej. Spółka prawa do nich zapewniła sobie już kilka lat temu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu