TVP1 i Polsat liderami w DVB-T w lutym. Polsat News zyskał najwięcej

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w lutym br. w grupie 4+ była TVP1, a w 16-49 - Polsat. Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat News, a najwięcej straciło Metro - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

W lutym 2021 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do lutego 2020 roku zwiększył się o 10,88 proc. i wyniósł 14,37 proc.

Druga była TVP2, która zanotowała udział na poziomie 11,51 proc., po wzroście o 2,22 proc.

Podium uzupełnia Polsat ze spadkiem udziału o 2,94 proc. do 9,92 proc.

TVN wyprzedził TVP Info

Czwarty był TVN, którego udział spadł o 5,92 proc. do 6,67 proc. Stacja awansowała z miejsca piątego. Z czwartej na piątą lokatę spadło TVP Info - strata udziału o 11,16 proc. do 6,37 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-luty-2021-rok-hity-wiadomosci-kto-liderem,7170372160034945a ##

Najwięcej zyskał Polsat News, którego wynik względem lutego ub.r. poszedł do góry o 65,91 proc. do 0,73 proc. Kanał w zestawieniu awansował z 26. na 23. pozycję.

Z kolei najwięcej straciło Metro - było to 41,94 proc. do 0,36 proc. Stacja spadła z 24. na 28. pozycję.

0,07 proc. udziału TVP Dokument

Od 19 listopada ub.r. nadaje nowy kanał TVP Dokument, który oglądać można także w DVB-T. Kanał testowo dostępny jest w jakości HD w ramach nowego standardu DVB-T2/HEVC z nadajników zlokalizowanych w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu oraz Gdańsku. W lutym br. stacja TVP Dokument w DVB-T miała 0,07 proc. udziału. 

grafika

Polsat na czele w 16-49, TVN i TVP1 wyprzedziły TVP2

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w lutym 2021 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 10,35 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 11,46 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział zmniejszył się o 3,50 proc. do 8,83 proc. Podium uzupełnia TVP1, która rok wcześniej była czwarta (8,17 proc., w dół o 2,85 proc.).

Z drugiego na czwarte miejsce spadła TVP2 (7,64 proc., - 20,99 proc.).

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 215,79 proc. do 0,60 proc., odnotowała też stacja Polsat News. W tym ujęciu najwięcej także straciła Nowa TV - było to 45,45 proc. do 0,42 proc.

grafika

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style