TVP1 liderem w 4+ w I półroczu, TVP2 wyprzedziła TVN i Polsat. Duże spadki stacji newsowych

Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego w pierwszym półroczu 2023 roku wśród wszystkich widzów zajęła TVP1. W grupach 16-49 i 16-59 pierwszy był TVN. Wyraźne spadki w czołówce zanotowały TVN24, TVP Info i Polsat News - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu 2023 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem pierwszego półrocza 2022 roku zmniejszył się o 3,51 proc. i wyniósł 7,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

TVP2 wyprzedziła TVN i Polsat

Wiceliderem była TVP2, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 10,38 proc. do 7,55 proc. Stacja awansowała z miejsca czwartego.

Podium uzupełnia Polsat, który spadł z pozycji drugiej. Udział stacji w zeszłym półroczu wyniósł 7,23 proc. (w dół o 2,03 proc.). Z kolei czwarty TVN miał 7,09 proc. udziału (+ 3,50 proc.). Kanał przed rokiem był trzeci.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp1-liderem-w-4-tvn-na-czele-w-16-49-eurosport-1-w-gore-o-62-proc,7169507234723969a ##

Łączny udział czterech największych stacji zwiększył się z 29,33 proc. w pierwszym półroczu 2022 roku do 29,84 proc. w pierwszym półroczu 2023 roku.

- Spośród największych stacji najlepiej w pierwszym półroczu wypadł TVN, który nie ucierpiał tak mocno przez refarming jak Polsat i który trafił z ramówką wiosenną. Polsat ma zdecydowanie bardziej wrażliwego finansowo odbiorcę, którego w większym stopniu przerosły zmiany systemu nadawania TV i związane z nimi wydatki - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub. - Myślę, że jak kania dżdżu na Ostrobramskiej wyczekują również ramówkowego magicznego dotyku Pana Edwarda. W przypadku TVP widać, że większą popularnością cieszy się rozrywka niż publicystyka stąd wzrosty TVP2 kosztem TVP1. Widać, że inwestycje ramówkowe się sprawdziły - dodaje.

Słabsze wyniki TVN24, TVP Info i Polsat News

Piąty był kanał TVN24, którego udział spadł o 12,80 proc. do 5,04 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (4,66 proc. udziału; - 16,49 proc.).

Wśród czołowych stacji informacyjnych z 10. na 11. miejsce spadł Polsat News (1,64 proc.; w dół o 23,36 proc.).

grafika

TVN na czele w 16-49

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie 16-49 wyniósł 8,86 proc., po wzroście o 3,50 proc.

Wynik drugiego Polsatu w pierwszym półroczu br. zmniejszył się o 3,30 proc. do 7,92 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizja-prime-time-tvp1-tvn-lider,7169509295990913a ##

Podium uzupełnia TVP2 (+ 10,35 proc. do 5,65 proc.). Czwartą lokatę zajęła TVP1 (- 5,41 proc. do 4,72 proc.).

grafika

TVN wyprzedził Polsat w 16-59

Wśród widzów w grupie 16-59 w zeszłym półroczu liderem był TVN (+ 5,12 proc. do 8,21 proc.), który wyprzedził Polsat (- 2,51 proc. do 7,77 proc.).

grafika
mk
Autor artykułu:
mk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej