SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 na czele oglądalności w naziemnej telewizji. TVN z największym spadkiem w marcu

Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w zeszłym miesiącu była TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Fokus TV, a najwięcej stracił TVN. W grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat.

fot. Shutterstock.com Article

W marcu 2016 roku pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową zajęła TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszył się o 7,52 proc. i wyniósł 14,88 proc.

Drugie miejsce należało do Polsatu, który zanotował udział na poziomie 14,07 proc., po spadku w skali roku o 6,51 proc.

Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,38 proc. i wyniósł 10,50 proc. Z kolei czwarta lokata przypadła TVN, którego udział zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 11,13 proc. do 10,14 proc.

Pierwszą piątkę zamyka TVP Info. Udział tego kanału zwiększył się o 1,45 proc. do 5,58 proc.

Z siódmego na szóste miejsce awansował kanał TV4. Jego wynik poszedł do góry o 15,49 proc. do 4,92 proc. udziału. Zaś na siódmą lokatę spadła stacja TV Puls, która w zeszłym miesiącu miała 4,70 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,16 proc.

Oczko niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która awansowała z miejsca dziewiątego (3,74 proc. udziału; do góry o 19,25 proc.).

Z kolei najwięcej w marcu br. zyskał Fokus TV - było to 36,91 proc. do 2,04 proc. udziału. Stacja ta awansowała z miejsca 16. na 12.

Wirtualnemedia.pl

DVB-T 4+

marzec

Stacja

2016

2015

TVP1

14,88%

16,09%

Polsat

14,07%

15,05%

TVP2

10,50%

11,46%

TVN

10,14%

11,41%

TVP INFO

5,58%

5,50%

TV4

4,92%

4,26%

TV PULS

4,70%

5,16%

Puls 2

4,46%

3,74%

TVN7

3,81%

4,08%

TV6

3,26%

2,39%

TTV

3,03%

2,25%

Stopklatka

2,04%

1,54%

Fokus TV

2,04%

1,49%

TVP ABC

1,90%

1,87%

TVP Rozrywka

1,85%

1,60%

TVP3

1,84%

1,91%

ATM Rozrywka

1,65%

1,38%

Polo TV

1,57%

1,35%

TVP Historia

1,20%

1,21%

TVP Kultura

0,85%

0,74%

Eska TV

0,84%

0,89%

TVP Polonia

0,75%

0,83%

Polsat Sport News

0,75%

0,66%

W grupie komercyjnej 16-49 w marcu 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,09 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 3,71 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 5,40 proc. do 12,80 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 8,11 proc., po spadku w skali roku o 20,02 proc.

Na czwartej lokacie sklasyfikowana została TVP2 (8,10 proc.; w dół o 17,77 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mógł Fokus TV, którego udział poszedł do góry o 65,38 proc. do 2,58 proc. Zaś najwięcej straciła TVP Polonia - było to 26,25 proc. do 0,59 proc. udziału.

Wirtualnemedia.pl

DVB-T 16-49

marzec

Stacja

2016

2015

Polsat

16,09%

16,71%

TVN

12,80%

13,53%

TVP1

8,11%

10,14%

TVP2

8,10%

9,85%

TV4

6,15%

5,36%

TV PULS

5,98%

6,96%

Puls 2

5,22%

4,64%

TVN7

4,44%

4,11%

TV6

4,14%

3,15%

TTV

3,61%

2,90%

Polo TV

2,81%

2,26%

Fokus TV

2,58%

1,56%

TVP INFO

2,47%

2,56%

Stopklatka

2,33%

1,74%

ATM Rozrywka

2,13%

1,67%

TVP ABC

1,92%

1,67%

Eska TV

1,71%

1,69%

TVP Rozrywka

1,63%

1,56%

TVP Historia

1,13%

1,18%

TVP3

1,09%

1,29%

TVP Kultura

0,87%

0,67%

Polsat Sport News

0,74%

0,70%

TVP Polonia

0,59%

0,80%

Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 na czele oglądalności w naziemnej telewizji. TVN z największym spadkiem w marcu

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ani grosza
Badanie oglądalności kanałów w dvbt , kiedy niektóre z nich duża grupa odbiera z satelity chociażby ze względu na wersję hd w kwestii rzetelności stoi pod znakiem zapytania. Ale mimo tego widać, że tvp oglądają głównie stare pierniki - po ich odjęciu w dolnej tabelce komercja ma więcej.
11 26
odpowiedź
User
andre
coś mi tu smierdzi,niedawno wyczytałem o spadku prymatu TVP1...
15 21
odpowiedź
User
janusz
a jak wyglada oglądalność NTL Radomsko ? też nadają w TV NAZIEMNEJ.
11 15
odpowiedź
User
Loter
ATM Rozrywka i Polo TV w górę, bardzo dobrze, moje ulubione stacje.
10 23
odpowiedź
User
hanexon
Pobożne życzenie Kurskiego.real jest inny
8 25
odpowiedź