Twitter wprowadza weryfikację SMS-ową dla nowych kont

Twitter rozpoczął sprawdzanie nowych kont zakładanych w serwisie żądając od użytkowników podania numeru telefonu. W ten sposób platforma zamierza walczyć z botami oraz fałszywymi profilami służącymi do rozsyłania spamu, fake newsów oraz szerzenia hejterskich treści. Weryfikację ma wesprzeć mechanizm sztucznej inteligencji Twittera, który w maju 2018 roku zidentyfikował 9,9 mln podejrzanych kont tygodniowo.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Do tej pory nowi użytkownicy Twittera aby założyć konto w tym serwisie musieli podać swoje dane, adres e-mail i zdefiniować hasło dostępu do profilu. Teraz Twitter zmienił politykę w tym zakresie wprowadzając dodatkowe metody weryfikacji.

Podczas zakładania przez użytkownika nowego konta Twitter wyświetla okno w którym prosi o potwierdzenie założenia profilu przez podanie adresu e-mail lub numeru telefonu komórkowego. Po wpisaniu adresu e-mail wysyłany jest link weryfikacyjny. Natomiast po podaniu numeru telefonu użytkownik otrzymuje SMS-em kod, który musi wpisać w odpowiedniej rubryce we wspomnianym oknie.

Cytowany przez Bloomberga Twitter potwierdza wprowadzenie dodatkowych form weryfikowania nowych kont tworzonych w serwisie. Firma wyjaśnia, że jest to część działań podjętych w celu ograniczenia obecności na Twitterze botów i fałszywych kont, które służą do rozsyłania spamu, publikowania fake newsów czy zamieszczania wpisów o hejterskim charakterze.

Twitter przyznaje, że obecnie wraz z ekspertami jest na etapie badania czy nowe formy potwierdzania danych przez użytkowników nie są dla nich zbyt niekomfortowe i czy nie naruszają nadmiernie ich prywatności.

Serwis informuje także, że zaczął stosować mechanizmy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do rozpoznawania kont naruszających zasady Twittera. Firma twierdzi, że nowa metoda jest bardziej skuteczna niż zgłaszanie podejrzanych profili przez użytkowników serwisu.

Według Twittera w maju br. sztuczna inteligencja zidentyfikowała tygodniowo ok. 9,9 mln kont, które potencjalnie mogły okazać się fałszywe lub spamerskie. Dla porównania we wrześniu ub.r. przy zastosowaniu tradycyjnych metod udało się rozpoznać jedynie 3,2 mln takich kont. W efekcie w maju br. do administracji Twittera zgłoszono 17 tys. przypadków rozsyłania spamu, podczas gdy w marcu ich liczba sięgała 25 tys.

W I kwartale 2018 roku Twitter zanotował przychód wyższy rok do roku o 21 proc., a także drugi z rzędu zysk netto. Z portalu korzysta na całym świecie 336 milionów użytkowników miesięcznie.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style