SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Twitter zmienił ikonkę gwiazdki na serce, dyskusję użytkowników wykorzystały marki

Ikonka gwiazdki służąca na Twitterze do oznaczania wpisów jako ulubione została we wtorek zastąpiona przez serce, co wywołało niezadowolenie wielu użytkowników, a także sporo żartobliwych komentarzy. Do dyskusji włączyło się kilka polskich marek, m.in. PZU i o2.pl.

Article

Ikonka serca zastąpiła gwiazdkę zarówno na Twitterze, jak i w związanej z nim aplikacji Vine służącej do publikowania wideo. Na blogu przedstawiciele portalu tłumaczyli, że serce jest bardziej wieloznacznym symbolem, pozwala wyrazić więcej pozytywnych uczuć, natomiast gwiazdka może dezorientować, zwłaszcza nowych użytkowników witryny. Ponadto funkcjonuje już od dawna w należącej do portalu aplikacji mobilnej Periscope.

- W przeciwieństwie do gwiazdki serce jest uniwersalnym symbolem zrozumiałym w wielu językach, kulturach i strefach czasowych. Serce jest bardziej ekspresyjne, pozwala przekazać szereg emocji i łatwo nawiązywać kontakt z ludźmi. A w naszych testach okazało się, że ludzie je kochają - wyliczyli przedstawiciele Twittera.

 

Wprowadzenie nowej ikonki zostało natychmiast odnotowane przez polskie i zagraniczne serwisy zajmujące się internetem i nowymi technologiami oraz stało się tematem dyskusji użytkowników. Większość z nich oceniła zmianę negatywnie, tłumacząc, że są przyzwyczajeni do gwiazdki, która bardzo im pasowała. Również na blogach przeważały krytyczne opinie. W geście protestu przeciw nowemu symbolowi niektórzy zamieszczali wpisy z grafiką przedstawiającą złamane serce.

 

W sondzie na profilu Wirtualnemedia.pl z ponad 200 użytkowników 85 proc. stwierdziło, że woli starą ikonkę od nowej.

 

Część użytkowników, m.in. polskich dziennikarzy aktywnych na portalu, odniosła się do tej sytuacji z dużym dystansem, zwracając uwagę, że zmiana ma niewielkie znaczenie, a ponadto serce kojarzy się nie tylko z czymś ulubionym, lecz także z miłością. - Miej serce, patrzaj w serce, twittuj w serce. Nie poddawaj się hejtowi i szydercę - napisał Piotr Gociek. - Chłopaki, spokojnie! To, że wam klikam serduszka nie oznacza, że trzeba od razu przesyłać DM-ki (czyli prywatne wiadomości - przyp.red.) - stwierdził Michał Majewski. - Nie wiem, czy to gejowskie, ale kliknąłem dzisiaj wielu facetom w serduszko i nie mam oporów, by to czynić dalej. I was też namawiam! - napisał Krzysztof Stanowski. - I bardzo dobrze, że są serduszka. Nadzieja choć naiwna, że to złagodzi podejście hejterów - oceniła Joanna Miziołek. - Ten moment, gdy dziennikarze i politycy odkryli, że mają serca. No dobra, serduszka. Aż się wzruszyłem :-P - stwierdził Wojciech Wybranowski.

 

Sytuację wykorzystało też kilka polskich marek. Grupa PZU przypomniała, że serce jest symbolem prowadzonej przez jej fundację kampanii społecznej „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym”, której druga edycja ruszyła w lipcu br.

 

Z kolei specjalista od mediów społecznościowych Mikołaj Nowak zwrócił uwagę, że serce jest ważnym elementem komunikacji nowej odsłony portalu o2.pl (uruchomionej z początkiem października), która jest reklamowana pod hasłem „Serce internetu”. - Skoro o2 ma teraz kampanię „Serce internetu” to powinni wejść na Twittera i napisać proste: „przejęliśmy system” - zasugerował Nowak.

Już półtorej godziny potem na Twitterze pojawiło się konto o2.pl. - Serduszka na Twitterze? To nie przypadek. Bo O2 to serce internetu. Od dzisiaj również na TT - napisał portal w pierwszym wpisie.

 

W październiku Twitter udostępnił funkcję Moments służącą do przeglądania najważniejszych wpisów z ostatnich dni oraz opcję tworzenia prostych ankiet.

Na koniec września portal miał na całym świecie 320 mln użytkowników aktywnych w skali miesiąca. W Polsce jego desktopową wersję we wrześniu odwiedziło 3,12 mln internautów (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Twitter zmienił ikonkę gwiazdki na serce, dyskusję użytkowników wykorzystały marki

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
DW
No problem roku. Jak żyć?
odpowiedź
User
pryk
Taki News!!!Gapie sie w TVN24 od godziny i cisza.Nic o serduszku na Twitterze hehehe!
odpowiedź
User
j
Najbardziej mnie nie obchodzi co mają na ten temat do powiedzenia polscy dziennikarze.
odpowiedź