SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Twój Styl” najchętniej czytany (dane miesięczników i dwumiesięczników)

„Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce w okresie od lutego do lipca br. - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od lutego do lipca 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 11,76 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 12,17 proc.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 8,59 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 0,69 pkt. proc.

W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,64 proc. respondentów (spadek o 0,19 pkt. proc.).

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się trzy miesięczniki poradnikowe dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, budowlanym, popularnonaukowym ogrodniczym, lifestylowym i kulinarnym.

Miesięczniki 15-75

luty 2014 : lipiec 2014

luty 2013 : lipiec 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

11,76%

12,17%

Claudia

8,59%

9,28%

Cztery Kąty

7,64%

7,83%

Mój Piękny Ogród

7,40%

6,35%

Focus

7,23%

7,45%

Murator

7,13%

7,27%

Kobieta i Życie

7,00%

6,36%

Skarb

6,33%

2,16%

Poradnik Domowy

6,22%

6,94%

Przyślij Przepis!

6,15%

6,00%

Przepisy Czytelników

6,14%

5,60%

Świat Kobiety

6,12%

6,23%

Dobre Rady

5,81%

5,95%

Komputer Świat

5,33%

5,81%

National Geographic

5,20%

5,30%

Świat Wiedzy

4,91%

4,65%

Olivia

4,86%

5,68%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

4,82%

5,34%

Działkowiec

4,51%

3,69%

Avanti

4,41%

5,06%

Glamour

4,08%

4,61%

Pani

3,84%

3,81%

Świat Zdrowia

3,75%

3,31%

Moje Mieszkanie

3,03%

2,74%

Mamo To Ja

2,97%

3,47%

CD Action

2,95%

3,07%

Wysokie Obcasy Extra

2,87%

-

CKM

2,87%

2,60%

Dom & Wnętrze

2,87%

2,76%

Focus Historia

2,62%

2,21%

Zwierciadło

2,58%

2,38%

Przepis na Zdrowie

2,45%

1,99%

Cosmopolitan

2,44%

2,70%

Joy

2,41%

2,56%

Uroda

2,35%

1,92%

Elle

2,35%

2,66%

Ładny Dom

2,32%

1,97%

Moje Gotowanie

2,31%

2,33%

Moda na Zdrowie

2,30%

1,89%

PC Format

2,29%

2,37%

M jak mieszkanie

2,23%

2,25%

TopGear

2,21%

2,17%

Auto Świat Poradnik

2,16%

1,91%

Świat Motocykli

2,13%

1,85%

Auto Motor i Sport

2,13%

2,80%

Dobre Wnętrze

2,05%

1,94%

Zdrowie

1,95%

1,67%

Playboy

1,91%

2,04%

Mam Ogród

1,88%

-

Men's Health

1,87%

1,59%

Przepis na Ogród

1,85%

1,44%

Gotuj Krok po Kroku

1,61%

1,22%

Kuchnia

1,56%

1,55%

Logo

1,52%

1,88%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,51%

1,82%

Twoje Dziecko

1,50%

1,51%

National. Geographic. Traveler

1,46%

1,63%

Forbes

1,36%

1,35%

Burda

1,28%

1,08%

Auto Świat 4x4

1,22%

-

Dziecko

1,21%

1,54%

Wróżka

1,19%

1,17%

Chip

1,09%

1,26%

Twój Maluszek

0,99%

1,23%

InStyle

0,97%

1,29%

Cała Ty

0,96%

-

Bravo Girl

0,96%

1,08%

M jak Mama

0,94%

1,09%

Podróże

0,92%

0,85%

Weranda

0,81%

0,60%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,75%

0,73%

Shape

0,71%

0,75%

Hot Moda

0,67%

0,70%

Harper's Bazaar

0,58%

0,99%

Architektura-Murator

0,56%

0,55%

Voyage

0,54%

0,81%

Twist

0,49%

0,71%

Sukces

0,48%

0,75%

Fun Club

0,48%

0,43%

Żagle

0,38%

0,43%

 

PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej wszystkie miesięczniki z czołowej trójki miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat.

Miesięczniki 16-59

luty 2014 : lipiec 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

12,61%

Claudia

9,11%

Cztery Kąty

8,15%

Mój Piękny Ogród

6,95%

Focus

8,11%

Murator

7,76%

Kobieta i Życie

6,05%

Skarb

7,24%

Poradnik Domowy

5,88%

Przyślij Przepis!

6,43%

Przepisy Czytelników

6,11%

Świat Kobiety

6,47%

Dobre Rady

5,50%

Komputer Świat

5,99%

National Geographic

5,84%

Świat Wiedzy

5,23%

Olivia

5,37%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

5,49%

Działkowiec

3,66%

Avanti

5,16%

Glamour

4,71%

Pani

3,95%

Świat Zdrowia

3,25%

Moje Mieszkanie

3,26%

Mamo To Ja

3,57%

CD Action

3,23%

Wysokie Obcasy Extra

2,98%

CKM

3,47%

Dom & Wnętrze

2,98%

Focus Historia

2,69%

Zwierciadło

2,56%

Przepis na Zdrowie

2,12%

Cosmopolitan

2,90%

Joy

2,79%

Uroda

2,50%

Elle

2,62%

Ładny Dom

2,44%

Moje Gotowanie

2,27%

Moda na Zdrowie

2,08%

PC Format

2,59%

M jak mieszkanie

2,58%

TopGear

2,59%

Auto Świat Poradnik

2,44%

Świat Motocykli

2,45%

Auto Motor i Sport

2,46%

Dobre Wnętrze

2,28%

Zdrowie

1,60%

Playboy

2,32%

Mam Ogród

1,70%

Men's Health

2,29%

Przepis na Ogród

1,65%

Gotuj Krok po Kroku

1,59%

Kuchnia

1,50%

Logo

1,83%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,82%

Twoje Dziecko

1,72%

National. Geographic. Traveler

1,60%

Forbes

1,53%

Burda

1,36%

Auto Świat 4x4

1,33%

Dziecko

1,43%

Wróżka

1,21%

Chip

1,22%

Twój Maluszek

1,16%

InStyle

1,10%

Cała Ty

0,86%

Bravo Girl

0,91%

M jak Mama

1,14%

Podróże

0,93%

Weranda

0,88%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,76%

Shape

0,88%

Hot Moda

0,76%

Harper's Bazaar

0,68%

Architektura-Murator

0,65%

Voyage

0,57%

Twist

0,43%

Sukces

0,50%

Fun Club

0,37%

Żagle

0,38%

 

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem były „Wysokie Obcasy Extra” (Agora) - ich czytanie zadeklarowało 4,25 proc. pytanych. Dane te dotyczą jedynie lutego br., potem magazyn ten stał się miesięcznikiem. Na drugim miejscu znalazł się „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska) z wynikiem 1,96 proc. (rok wcześniej 2,19 proc.).

Dwumiesięczniki 15-75

luty 2014 : lipiec 2014

luty 2013 : lipiec 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Wysokie Obcasy Extra

4,25%

-

Komputer Świat Twój Niezbędnik

1,96%

2,19%

Auto Świat 4x4

1,74%

1,88%

Sól i Pieprz

0,75%

0,80%

Women's Health

0,74%

-

Elle Decoration

0,51%

0,69%

Weranda Country

0,35%

0,31%

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej prawie wszystkie dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75. Wyjątkiem był tutaj „Sól i Pieprz” notujący taki sam wynik.

Dwumiesięczniki 16-59

luty 2014 : lipiec 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Wysokie Obcasy Extra

4,27%

Komputer Świat Twój Niezbędnik

2,23%

Auto Świat 4x4

2,00%

Sól i Pieprz

0,75%

Women's Health

0,89%

Elle Decoration

0,57%

Weranda Country

0,41%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2013 do lipca 2013 roku na losowej próbie 20 537 przypadków i w okresie od lutego 2014 do lipca 2014 roku na losowej próbie 20 970 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 615 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od stycznia do maja 2014 roku nie był badany miesięcznik „Mam Ogród”, od stycznia do kwietnia 2014 roku - miesięcznik „Auto Świat 4x4”, od stycznia do lutego 2014 roku - miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, od marca do czerwca 2014 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, a od maja do czerwca 2014 roku - dwumiesięcznik „Auto Świat 4x4”.

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej czytany (dane miesięczników i dwumiesięczników)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
dziekuje, z pewnoscia wysle pismo do wydawcy, o to mi chodzilo,
pracuje nad uzasadnieniem rzeczowym ,kogo i dlaczego zwolnic,
na podstawie analizy z 6 wydan HP, a Twoj Styl ma poziom, nawet
tego nie wiecie, mimo badziewiarskiej okladki, ktorą nie nalezy sie
zrazac. Najwazniejsza w zyciu jest motywacja, bo lenistwo czasami
zwycieza, ale dzieki innym mozna sie zmobilizowac. jeszcze raz dzieki
odpowiedź
User
olo
bo w zyciu liczy sie kasa, nie ma sprzedazy, to i znajomi
znajomych i d..... przestaja sie liczyc w tym "ekskluzywnym"
hermetycznym swiatku oh i ah, nie ? bo to juz za malo,
a ja z przyjemnoscia poczytam na stopce nowy sklad redakcji
HB, bo to jest konieczne, sorkiii
odpowiedź