SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce

W okresie od września 2012 roku do lutego 2013 roku prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa, a liderem pozostał „Twój Styl”. Natomiast wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.

okładka

okładka "Twój Styl"

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od września 2012 roku do lutego 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 10,64 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,47 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,50 proc., która zanotowała spadek o 0,75 pkt. proc. Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,68 proc. pytanych (spadek o 1,24 pkt. proc.).

Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,32 proc., czyli o 1,49 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji dziewiątej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 5,81 proc. osób, czyli o 2,03 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl wrzesień 2012 – luty 2013 wrzesień 2011 – luty 2012
PBC
Tytuł Procent respondentów
Twój Styl 10,64% 12,47%
Claudia 8,50% 9,25%
Cztery Kąty 7,68% 8,92%
Focus 7,32% 8,81%
Murator 7,21% 7,63%
Poradnik Domowy 7,01% 8,03%
Kobieta i Życie 6,70% 7,42%
Dobre Rady 6,03% 6,49%
Przyślij Przepis! 5,81% 3,78%
Świat Kobiety 5,59% 6,20%
Olivia 5,41% 6,85%
Przepisy Czytelników 5,37% 5,67%
Komputer Świat 5,26% 5,52%
Mój Piękny Ogród 5,09% 5,89%
National Geographic 4,93% 5,59%
Avanti 4,76% 5,51%
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych 4,42% 4,90%
Świat Wiedzy 4,22% 3,86%
Glamour 3,82% 4,58%
Pani 3,68% 3,98%
Działkowiec 3,61% 4,97%
Mamo To Ja 3,52% 4,20%
Świat Zdrowia 3,27% 1,93%
CD Action 2,90% 3,47%
CKM 2,86% 3,19%
Joy 2,64% 3,29%
Cosmopolitan 2,57% 3,25%
Zwierciadło 2,49% 2,61%
Dom & Wnętrze 2,49% 2,87%
Moje Mieszkanie 2,42% 3,26%
PC Format 2,29% 2,93%
Elle 2,22% 2,46%
Focus Historia 2,14% 1,88%
Moje Gotowanie 2,12% 2,81%
Playboy 2,07% 2,30%
Moda na Zdrowie 2,03% 2,03%
Auto Motor i Sport 1,98% 2,36%
Dobre Wnętrze 1,87% 1,87%
Uroda 1,87% 2,16%
M jak mieszkanie 1,83% 2,51%
Dziecko 1,74% 1,92%
TopGear 1,74% 1,84%
Auto Świat Poradnik 1,71% 1,66%
Twoje Dziecko 1,70% 1,89%
Przepis na Zdrowie 1,70% -
Men's Health 1,68% 1,92%
PC World 1,64% 2,12%
Charaktery 1,64% 1,78%
Zdrowie 1,64% 2,18%
Logo 1,62% 1,98%
National. Geographic. Traveler 1,61% 1,62%
Świat Motocykli 1,59% 1,87%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,54% 1,66%
Ładny Dom 1,52% 1,91%
Kuchnia 1,45% 1,95%
Wróżka 1,35% 1,56%
Chip 1,32% 1,58%
Magazyn Futbol 1,29% 1,66%
Na ścieżkach życia 1,27% 1,10%
Twój Maluszek 1,23% 1,66%
Przepis na Ogród 1,19% 1,34%
Forbes 1,17% 1,28%
Burda 1,14% 1,45%
InStyle 1,10% 1,29%
Film 1,08% 1,59%
Bravo Girl 1,05% 1,54%
Majster 1,05% 1,19%
Gotuj Krok po Kroku 1,04% -
Vita 1,02% 1,27%
M jak Mama 0,94% 1,26%
21. wiek 0,91% 0,90%
Zbuduj Dom 0,87% 1,02%
Reader's Digest 0,83% 1,04%
Twist 0,82% 1,18%
Podróże 0,70% 0,72%
Weranda 0,67% 0,79%
Shape 0,67% 0,71%
Sukces 0,65% 0,66%
Hot Moda & Shopping 0,58% 0,73%
Voyage 0,56% 0,79%
Architektura-Murator 0,55% 0,47%
SENS Rozwój Zdrowie Piękno 0,48% -
Żagle 0,47% 0,38%
Fun Club 0,42% 0,59%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od września 2012 roku do lutego 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,07 proc. pytanych, czyli o 0,51 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl wrzesień 2012 – luty 2013 wrzesień 2011 – luty 2012
PBC
Tytuł Procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 2,07% 2,58%
Komputer Świat Gry 1,41% 1,68%
Auto Świat 4x4 1,32% 2,02%
Sól i Pieprz 0,78% -
Elle Decoration 0,63% 0,67%
Weranda Country 0,35% 0,31%
Witaj w Podróży 0,20% 0,18%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2011 roku do lutego 2012 roku na losowej próbie 24 224 przypadków i w okresie od września 2012 roku do lutego 2013 roku na losowej próbie 23 112 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Od stycznia do lutego 2013 roku nie były badane następujące tytuły: „21. Wiek”, „Charaktery”, „Film”, „Magazyn Futbol”, „Majster”, „Na ścieżkach życia”, „Reader's Digest”, „SENS Rozwój Zdrowie Piękno”, „Świat Zdrowia” i „Zbuduj Dom”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
200 tysięcy sprzedaży i 3 miliony czytelników, bravo Jasiu! Fikcjo PBC trwaj.
8 8
odpowiedź
User
Virtualo
Wygląda na to, że panowie podbierają swoim kobietom "Twój Styl". Swoją drogą, ciekawe jak wyglądałaby poczytność tego czasopisma, gdyby było również dostępne w wersji elektronicznej na czytniki.
8 8
odpowiedź