SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tydzień w reklamie tv: mniej na żywność, TVP 2 i TVN w górę

W minionym tygodniu cennikowo na reklamę telewizyjną w Polsce wydano 365 mln zł, przy czym mniej niż tydzień wcześniej przeznaczono na reklamę żywności. Wśród głównych stacji największy wzrost wpływów reklamowych zanotowały TVP 2 i TVN.

Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanego dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w ubiegłym tygodniu na reklamę telewizyjną przeznaczono aż o 12 mln zł więcej niż we wcześniejszym, przedświątecznym tygodniu (zobacz szczegółowe dane z tamtego okresu). Z tym że wydatki na spoty żywności były o 15 mln zł mniejsze niż tydzień wcześniej. Natomiast na reklamy produktów i usług telekomunikacyjnych i finansowych, a także rozrywki i kultury przeznaczono po kilka milionów więcej.

Tydzień w reklamie telewizyjnej (9-15 kwietnia 2012)
sektorcennikowe wydatkiudział proc.
ŻYWNOŚĆ73 193 616,35 zł20,03
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA46 337 633,60 zł12,68
TELEKOMUNIKACJA37 609 802,90 zł10,29
PRODUKTY ZDROWOTNE LEKI36 883 205,80 zł10,09
FINANSE35 407 222,60 zł9,69
ROZRYWKA KULTURA34 589 947,75 zł9,47
MOTORYZACJA TRANSPORT25 970 098,00 zł7,11
SPRZEDAŻ20 685 638,00 zł5,66
DOMOWE ŚRODKI CZYSTOŚCI12 316 070,50 zł3,37
PRODUKTY DLA DZIECI10 001 358,50 zł2,74
USŁUGI9 075 401,20 zł2,48
BUDOWNICTWO5 511 016,00 zł1,51
MARKETING5 367 033,60 zł1,47
WYPOSAŻENIE DOMU I BIURA4 436 802,00 zł1,21
ODZIEŻ OBUWIE3 280 975,35 zł0,9
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT2 339 933,30 zł0,64
INNE1 516 576,20 zł0,42
ROLNICTWO OGRODNICTWO737 776,25 zł0,2
PRZEMYSŁ167 320,00 zł0,05
RAZEM365 427 427,90 zł


TVP 2 cennikowo zarobiła z reklam 3 mln zł więcej niż tydzień wcześniej, a TVN - ponad 2 mln zł więcej. Wpływy reklamowe TVP 1 wzrosły o ponad 1,5 mln zł, a Polsatu - o prawie milion.

Tydzień w reklamie telewizyjnej (9-15 kwietnia 2012)
stacjacennikowe wpływyudział proc.
Polsat67 956 700,00 zł18,60
TVN65 044 095,00 zł17,80
TVP129 589 855,00 zł8,10
TVP222 419 645,00 zł6,14
AXN9 222 645,00 zł2,52
TV47 612 105,00 zł2,08
VIVA Polska7 207 330,00 zł1,97
Discovery6 983 663,50 zł1,91
TVN246 688 627,50 zł1,83
Comedy Central5 759 560,00 zł1,58
National Geographic5 327 240,00 zł1,46
TLC5 153 080,00 zł1,41
Disney Channel5 124 287,50 zł1,40
TV PULS4 557 347,50 zł1,25
TVN74 483 430,00 zł1,23
Polsat24 226 585,00 zł1,16
FOXLife4 152 390,00 zł1,14
Polo TV3 844 310,00 zł1,05
Investigation Discovery3 834 845,00 zł1,05
Eska TV3 550 542,50 zł0,97


 

Dołącz do dyskusji: Tydzień w reklamie tv: mniej na żywność, TVP 2 i TVN w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl