SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Tygodnik Powszechny” o 29 proc. do góry, “GN” liderem

W listopadzie ub.r. liderem sprzedaży wśród tygodników opinii był - tak jak rok wcześniej - “Gość Niedzielny”, zaś drugie miejsce zajęło “Uważam Rze”. Po decyzji o zakazie wypowiedzi dla ks. Adama Bonieckiego duży wzrost sprzedaży zanotował “Tygodnik Powszechny”.

“Tygodnik Powszechny” o 29 proc. do góry, “GN” liderem

Średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w listopadzie ub.r. wyniosła 145 421 egz. i była o 0,71 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się wydawany od lutego ub.r. tygodnik “Uważam Rze” (Presspublica), który osiągnął sprzedaż ogółem na poziomie 131 366 egz.

Z drugiej pozycji na trzecią spadła ”Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jej sprzedaż ogółem zmalała o 7,66 proc. do 130 046 egz.

Największy wzrost sprzedaży zanotował plasujący się na 9. miejscu “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Jego wynik poszedł do góry aż o 23,64 proc.  i wyniósł 20 777 egz.

To m.in. efekt zakazu wypowiadania się w mediach dla byłego redaktora naczelnego “Tygodnika Powszechnego”, a obecnie jego publicysty, ks. Adama Bonieckiego (dowiedz się więcej). W wydaniu z 8 listopada br. (ukazało się wyjątkowo we wtorek, a nie w środę) zamieszczono naklejkę z portretem kapłana i zdaniem "Ksiądz Boniecki ma głos (w moim domu)" (więcej na ten temat). Numer ten sprzedał się w liczbie 24 822 egz.

>>> Grzegorz Hajdarowicz: “Przekrój” stanie się bardziej lewicowy

Najwięcej stracił tradycyjnie już plasujący na siódmej lokacie tygodnik “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 29,47 proc. do 27 424 egz.

 

ZKDP listopad
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 205 562 145 803 145 421 203 390 144 693 144 398
Uważam Rze 242 785 131 635 131 366 - - -
Polityka 185 200 130 046 130 046 195 491 140 828 140 828
Newsweek Polska 152 755 119 320 100 732 193 835 111 850 102 799
Wprost 177 489 124 903 97 964 185 662 130 496 109 746
Gazeta Polska 139 125 63 536 62 545 132 017 65 588 64 614
Przekrój 73 038 33 234 27 424 85 000 44 695 38 885
Przegląd 60 900 21 007 21 007 60 620 20 435 20 435
Tygodnik Powszechny 39 690 26 297 20 777 38 573 20 386 16 805
Przewodnik Katolicki 36 500 24 874 3 139 40 014 27 734 3 242


Porównując dane z listopada br. do danych z października br. widać, że największy wzrost (o 26,69 proc.) także odnotował “Tygodnik Powszechny”, zaś straciła najwięcej (5,68 proc.) “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie).

ZKDP 2011
listopad październik
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 205 562 145 803 145 421 203 930 143 838 143 517
Uważam Rze 242 785 131 635 131 366 265 155 133 858 133 561
Polityka 185 200 130 046 130 046 186 625 134 469 133 844
Newsweek Polska 152 755 119 320 100 732 165 859 118 840 104 110
Wprost 177 489 124 903 97 964 176 283 127 225 100 933
Gazeta Polska 139 125 63 536 62 545 139 268 67 322 66 309
Przekrój 73 038 33 234 27 424 73 000 34 087 28 237
Przegląd 60 900 21 007 21 007 60 930 20 487 20 487
Tygodnik Powszechny 39 690 26 297 20 777 38 032 21 198 16 400
Przewodnik Katolicki 36 500 24 874 3 139 39 204 26 101 3 132


Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) zanotował nieduży wzrost sprzedaży, wynoszący 0,28 proc., zaś “Forum” (Polityka Spółdzielnia Pracy) straciło 12,04 proc.

ZKDP listopad
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 546 830 361 778 361 778 529 935 360 774 360 774
Forum 29 573 14 747 14 747 31 033 16 765 16 765
 
ZKDP 2011
listopad październik
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 546 830 361 778 361 778 548 557 361 778 367 204
Forum 29 573 14 747 14 747 30 654 14 747 16 064


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Tygodnik Powszechny” o 29 proc. do góry, “GN” liderem

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mefisto
coś żeście chłopaki chyba pokręcili. sprawdźcie kolumnę "rozpowszechnienie płatne" w zestawieniach październik vs. listopad 2011.
8 8
odpowiedź
User
novum
liczy sie sprzedaz egzemplarzowa mowiąca o faktycznej sprzedazy wsród kupujących a nie rozpowszechnianie platne ktore zawiera też zamawianie tytulow przez rózne instytucje.swoją drogą a sronach zkdp są troche inne dane niz tu...
8 8
odpowiedź
User
Greg
Ad. Novum
Ze niby instytucje zamawiają i nie czytają?
To ciekawa teoria.
8 9
odpowiedź
User
muszal3
Kupują i rozdają np.swoim klientom. Pismo wala się po recepcjach, przedziałach, poczekalniach.
8 8
odpowiedź
User
Romeczku
Coś tu jest pokiełbaszone w tych tabelach.
8 8
odpowiedź