SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tygodniki dalej na minusie, „Tele Tydzień” liderem

„Tele Tydzień” był liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale on - tak jak wszystkie inne czołowe pisma - zanotował jednak spadek sprzedaży. Wśród dwutygodników najchętniej zaś czytana jest „Przyjaciółka” - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

W okresie od kwietnia do września br. po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało aż 28,63 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 3,23 pkt. proc. - wynika z badania PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 16,91 proc. respondentów (spadek o 1,41 pkt. proc.). Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem 13,31 proc. Rok wcześniej po tytuł sięgało 14,06 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,19 proc. pytanych, czyli o 0,43 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 7,72 proc. czytelników, mniej o 1,23 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte.

Wirtualnemedia.plkwiecień - wrzesień
PBC20122011
TytułProcent respondentów
Tele Tydzień28,63%31,86%
Życie na Gorąco16,91%18,32%
Chwila dla Ciebie13,31%14,06%
Angora11,19%11,62%
Newsweek7,72%8,95%
Auto Świat6,33%7,21%
Wprost5,73%7,15%
Polityka5,71%6,93%
Twoje Imperium4,79%5,35%
To i Owo4,45%6,77%
Na Żywo4,16%4,72%
Gość Niedzielny3,97%4,01%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,58%4,01%
kropka tv3,17%-
Uważam Rze inaczej pisane2,93%2,75%
Teleprogramy2,69%3,72%
Motor2,67%3,12%
Super TV2,59%3,09%
Rewia2,53%3,11%
Przekrój2,17%3,13%
Świat i Ludzie1,84%2,19%
Tele Max1,39%1,64%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,04%1,37%
Forum1,04%1,52%
Tygodnik Siedlecki0,70%0,83%
Gazeta Regionalna0,60%0,46%
Tygodnik Ostrołęcki0,59%0,61%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,49%0,50%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,48%0,64%
Panorama Leszczyńska0,40%0,35%
Jarmark0,33%0,56%
City (tygodnik bezpłatny)0,26%0,58%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,18%0,17%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny)0,01%0,07%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od kwietnia do września br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,69 proc. respondentów, czyli o 1,88 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Wydawana także przez Edipresse „Pani Domu” znalazła się na miejscu drugim po spadku czytelnictwa z 15,86 proc. do 14,19 proc. Trzecią pozycję zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 12,64 proc. (spadek o 1,99 proc.).

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli „Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 1,20 pkt. proc. do 9,83 proc.

Natomiast na piątym miejscu uplasował się poradnikowy „Naj” (Wydawnictwo Bauer), po który w analizowanym okresie sięgało 9,28 proc. respondentów. Pismo to wcześniej było miesięcznikiem i do kwietnia br. wydawane było przez G+J Polska. Natomiast „Naj” w dwutygodnik przekształcone zostało w lipcu br.

Wirtualnemedia.plkwiecień - wrzesień
PBC20122011
TytułProcent respondentów
Przyjaciółka14,69%16,57%
Pani Domu14,19%15,86%
Tina12,64%14,63%
Viva9,83%11,03%
Naj9,28%-
Gala8,54%8,47%
Z Życia Wzięte8,16%8,76%
Party Życie Gwiazd6,70%6,72%
Tele Świat4,87%5,64%
Show Magazyn o Gwiazdach3,94%3,96%
Takie jest Życie3,87%-
Świat Seriali3,42%3,66%
Sukcesy i Porażki2,82%3,08%
Bravo2,45%3,20%
Bravo Sport2,19%2,38%
Flesz Gwiazdy & Styl1,82%-
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks)1,42%-
TV 141,18%1,16%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2011 roku na losowej próbie 24 478 przypadków i w okresie od kwietnia do września 2012 roku na losowej próbie 24 080 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Tygodniki dalej na minusie, „Tele Tydzień” liderem

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dare_k
o shit!
odpowiedź
User
zaci
To badanie jest gó.... warte. Bada jedynie rozpoznawalność tytułów a nie czytelnictwo. Przekrój i uważam rze mają prawie tyle samo wskazań, choć nakład sprzedany przekroju jest siedmiokrotnie niższy
odpowiedź
User
hę?
Tele Tydzień liderem bycia na minusie czy jak? Głupi tytuł.
odpowiedź