SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tylko „Rzeczpospolita" i „Parkiet” zyskały czytelników, „Przegląd Sportowy” najbardziej w dół

W styczniu 2015 roku spadki sprzedaży ogółem w skali roku zanotowały wszystkie dzienniki ogólnopolskie oprócz „Parkietu” i „Rzeczpospolitej”. Najwięcej straciły „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Polska Codziennie”, a liderem pozostał „Fakt”.

Article

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu 2015 roku wyniosła 324 940 egz., czyli 7,71 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 168 460 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 9,93 proc.

Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w styczniu br. zmalał o 3,92 proc. do 157 625 egz.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 2,67 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 57 891 egz. Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 57 742 egz., po spadku o 8,08 proc.

W styczniu ub.r. to „Dziennik Gazeta Prawna” był czwarty, a „Rzeczpospolita” zajmowała miejsce piąte.

Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 14,87 proc. i wyniosła 5 005 egz. Ten wzrost to m.in. efekt udostępniania e-wydań dziennika dzień wcześniej przed ukazaniem się wersji papierowej. Rozwiązanie to wprowadzono w lutym ub.r.

- To rezultat strategii wydawcy, stawiającej na dystrybucję jakościowych treści głównie w kanale prenumeraty. Jest to dla nas gwarancja dotarcia do właściwego odbiorcy, który kupuje dzienniki dla ich zawartości merytorycznej a nie dołączanych dodatków budujących jednorazowy efekt sprzedaży - tak rosnące wyniki „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” komentuje Dariusz Bąk, prezes Gremi Business Communication.

Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 13,82 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w styczniu br. wyniósł 28 555 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.

ZKDP

styczeń

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

452 988

324 940

324 940

474 418

352 068

352 068

Gazeta Wyborcza

262 383

185 962

168 460

278 300

208 968

187 032

Super Express

264 861

158 345

157 625

260 743

164 776

164 056

Rzeczpospolita

67 782

58 370

57 891

69 256

57 576

56 383

Dziennik Gazeta Prawna

89 247

67 681

57 742

102 238

72 101

62 817

Przegląd Sportowy

56 140

28 555

28 555

69 879

33 136

33 136

Gazeta Polska Codziennie

61 465

18 969

18 967

86 416

21 785

21 783

Puls Biznesu

15 078

13 968

10 644

17 093

15 877

11 214

Parkiet Gazeta Giełdy

10 186

5 402

5 005

10 145

4 907

4 357

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tylko „Rzeczpospolita" i „Parkiet” zyskały czytelników, „Przegląd Sportowy” najbardziej w dół

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Beholder
nie rozumiem skąd tak duży spadek sprzedaży Przeglądu Sportowego. Przecież zatrudnili bardzo popularnych prezenterów, zwolnili kilku znanych dziennikarzy, dodawali do gazety plakaty i naklejki i drukowali komunikaty PZPN jako swoje teksty. O co chodzi w tym wszystkim, co robić, skoro nawet takie chwyty nie działają?
44 9
odpowiedź
User
Red. Naczel/
Wiesz beholder. Za dużo twittera, za mało treści. Dzisiejszego PSw ogóle nie da się czytać.
34 9
odpowiedź
User
el coco
Narzekano na Przegląd Tuzimkowy, ale Pol to już totalna pomyłka na tym stanowisku..... który pozatrudniał tych przydupasów Bońka do przedrukowywania informacji prasowych PZPN.... Niechętnych temu, powywalali. To kabaret. Przy takich wynikach, oby się za jakiś czas nie okazało, że na ulubionych przez tych pajaców Twitterze, trzeba będzie rozpocząć akcję #grabarzeprzeglądu i zrobić i zasłużone podsumowanie działań:)
26 9
odpowiedź
User
Były czytelnik
Za dużo w Przeglądzie jest piłki nożnej. Wystarczy ze ktoś w ekstraklasie strzeli gola i ma już okładkę. Więcej pisać o sporcie na nie tylko piłce!
25 11
odpowiedź
User
JacK
Nawet największe spadki Przeglądu Sportowego i osiągnięcie sprzedażowego dna nie popsują znakomitych humorów Pola, Rudzkiego i Włodarczyka. Zastanawiające jest tylko, jak długo kierownictwo RASP będzie to tolerować? A może po prostu wydawcom ze Szwajcarii i Niemiec chodzi o "wygaszenie" najstarszej polskiej gazety sportowej i dlatego zatrudnili do wykonania tego zadania dziennikarskich harcerzy?
25 9
odpowiedź