Unia Europejska: Znaków towarowych z przedrostkiem „Mac” i „Mc” może używać tylko McDonald’s

Sąd Unii Europejskiej orzekł, że w Europie tylko sieć McDonald’s może stosować nazwy potraw i napojów zawierających przedrostki „Mac” i „Mc”.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Unia Europejska: Znaków towarowych z przedrostkiem „Mac” i „Mc” może używać tylko McDonald’s

Spór sięga roku 2008, w którym spółka Future Enterprises z Singapuru zgłosiła do rejestracji unijny znak towarowy MacCofee zapowiadając, że zamierza wykorzystywać go do nazywania konkretnych potraw i napojów. W 2010 r. zgłoszenie zostało przyjęte przez EUIPO, urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej.

Decyzja wzbudziła sprzeciw sieci restauracji McDonald’s, która argumentowała, że jej konkurenci nie mogą wykorzystywać nazw zawierających przedrostki „Mac” i „Mc”.

W 2013 r. EUIPO przychylił się do oceny MacDonald’s i orzekł, że tylko ta firma może korzystać w nazwach ze wspomnianych przedrostków.

Future Enterprises odwołała się od tego orzeczenia, jednak ostatecznie apelacja została odrzucona przez sąd Unii Europejskiej.

Wyrok oznacza, że na terenie Europy tylko McDonald’s może korzystać ze znaków towarowych rozpoczynających się od „Mac” i „Mc’ kojarzących się w naturalny sposób z amerykańską siecią fast-foodów.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style