Unilever i The Coca-Cola będą badać mimikę widzów swoich reklam

Unilever i The Coca-Cola Company w 2013 roku będą badać, jakie emocje ich reklamy wywołują u oglądających osób na podstawie ich mimiki. Firmy wykorzystają do tego rozwiązanie opracowane przez agencje Affectiva i Millward Brown.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Prowadzone przez Affectivę i Millward Brown badanie reakcji emocjonalnych na reklamy opiera się na nagraniu mimiki widzów w trakcie oglądania spotów. Na podstawie poszczególnych grymasów są wysuwane wnioski o stanach emocjonalnych i poznawczych, w jakich oglądający znajdowali się w kolejnych momentach. Z tymi danymi zestawiane są, w analizie krzyżowej, odpowiedzi udzielone przez widzów w sondażu ilościowym. 

Zgromadzone w ten sposób informacje mogą służyć do lepszego poznania emocjonalnych mechanizmów oddziaływania reklamy oraz określenia najlepiej działających elementów kreacji, np. tekstów reklamowych. Na tej podstawie firmy mogą odpowiednio modyfikować przekaz reklam. - Połączenie bezpośrednich obserwacji reakcji fizycznych oraz wypowiedzi respondentów na temat swoich własnych reakcji pozwala nam naprawdę znacznie lepiej zrozumieć, jak ludzie reagują na reklamy - przekonuje Graham Page, szef działu neuronauki w Millward Brown.

Millward Brown przeprowadziła już na całym świecie ponad 400 projektach badawczych opartych na tej metodologii. Teraz na jej zastosowanie do badania próbnych wersji własnych reklam zdecydowały się Unilever i The Coca-Cola Company. Pierwszy koncern będzie ją stosował do wszystkich swoich spotów, a drugi - tylko do reklam i ujęć animowanych. Obie firmy planują korzystać z tego rozwiązania przez cały bieżący rok.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie