SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Unilever zwiększył sprzedaż o ponad 7 proc.

Koncern Unilever, do którego należą takie marki jak Dove, Rexona i Hellmann's w pierwszym kwartale tego roku zwiększył sprzedaż bazową o 7,3 proc.

Article

Unilever w związku z wojną w Ukrainie zmienił swoje prognozy dotyczące tegorocznych wyników. Koncern szacuje inflację kosztów produkcji w drugiej połowie roku na około 2,7 mld euro. Wzrost sprzedaży bazowej w 2022 r. będzie zbliżony do górnej granicy wcześniej prognozowanego przedziału 4,5 proc. do 6,5 proc..

Zobacz: Procter&Gamble i Unilever też rezygnują z Rosji

Unilever zapowiada dalsze inwestycje w marketing, badania i rozwój oraz nakłady kapitałowe swoich marek.

Wedle szacunków bazowa marża operacyjna za pierwsze półrocze 2022 roku znajdzie się w przedziale od 16 proc. do 17 proc.. W związku z trwającą w Ukrainie wojną całoroczna marża operacyjna powinna znaleźć się bliżej 16 proc. - zapowiedziano w nocie prasowej.

Zobacz: Unilever przestanie reklamować swoje produkty spożywcze dzieciom

Wzrost sprzedaży bazowej Unilevera w pierwszym kwartale roku wyniósł ogółem 7,3 proc. (rok do roku). Sprzedaż pod względem wartości wzrosła o 8,3 proc. z tytułu cen, natomiast w wolumenie spadła o 1 proc. W Europie sprzedaż wzrosła o 0,7 proc., wzrostowi cen na kontynencie towarzyszył spadek wolumenu.

Obroty koncernu w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku wzrosły o 11,8 proc. do 13,8 mld euro. Sprzedaż w internecie stanowi 14 proc. ogółu sprzedaży koncernu.

Przychody ze sprzedaży produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych wzrosły o 7,1 proc., w tym 7,4 proc. w wartości pieniężnej, spadły o 0,3 proc. w wolumenie. Sprzedaż chemii domowej wzrosła o 9,2 proc., z czego 12,5 proc. to wzrost wartości, a spadek 2,9 proc. wolumenu.

Zobacz: Unilever daje rodzicom specjalne urlopy i elastyczny czas pracy

Wzrost sprzedaży bazowej Unilevera

- Dobrze radzimy sobie w bardzo trudnym środowisku kosztów produkcji. Wzrost sprzedaży bazowej o 7,3 proc. wynikał z dobrej polityki cenowej, przy ograniczonym wpływie wolumenu w kwartale. Wyniki te osiągnęliśmy w warunkach znacznego wzrostu kosztów produkcji, który przyspieszył w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku, oraz tragedii ludzkiej związanej z wojną na Ukrainie - komentuje dyrektor generalny Unilevera Alan Jope.  - Jest jeszcze wiele do zrobienia, ponieważ musimy przeprowadzić naszą firmę przez bezprecedensową inflację kosztów, ale robimy duże postępy. Zależy nam na utrzymaniu tego tempa wzrostu i konkurencyjności.

23 marca Unilever rozpoczął pierwszą transzę w wysokości 750 mln euro z programu skupu akcji własnych o wartości do 3 mld euro, ogłoszonego 10 lutego 2022 roku.

- Kolejny solidny kwartał wzrostu sprzedaży opiera się na poprawie dynamiki wzrostu, którą osiągnęliśmy w 2021 r., a jej fundamentem jest zwiększona koncentracja Unilevera na doskonałości operacyjnej oraz zdyscyplinowane przestrzeganie wybranych przez nas priorytetów strategicznych. Utrzymujemy silne inwestycje w nasze najlepsze marki, zwiększając w kwartale wartość naszych marek o wartości ponad 13 mld euro o 8,8 proc. - skomentował w raporcie Alan Jope.

Dołącz do dyskusji: Unilever zwiększył sprzedaż o ponad 7 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl