SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Unilever największym reklamodawcą w Polsce

W I półroczu br. najwięcej na reklamę w polskich mediach tradycyjnych wydał Unilever. Natomiast wśród operatorów telekomunikacyjnych największy budżet reklamowy miał Polkomtel.

Od stycznia do czerwca bieżącego roku Unilever Polska na reklamę w telewizji, radiu, prasie i kinach cennikowo przeznaczył prawie 540 mln zł, czyli 61,5 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Expert Monitor. Mocno w porównaniu z I połową ubiegłego roku wzrosły też budżety reklamowe dwóch innych koncernów FMCG: Danone (o 65 proc.) oraz Procter & Gamble Operations Polska (o 56,5 proc.).

 

Najwięksi reklamodawcy w Polsce
firmacennikowe wydatki reklamowe
w I półroczu 2010 
cennikowe wydatki reklamowe
w I półroczu 2009 
Unilever Polska538 370 181 zł333 272 843 zł
Polkomtel323 827 903 zł223 715 958 zł
Nestle Polska259 964 511 zł193 389 366 zł
PTK Centertel248 203 266 zł259 611 166 zł
L'Oreal Polska228 014 043 zł196 757 366 zł
Procter & Gamble Operations Polska226 327 530 zł144 578 928 zł
Polska Telefonia Cyfrowa220 449 341 zł209 232 248 zł
Danone214 720 060 zł130 230 561 zł
Aflofarm193 462 281 zł103 916 534 zł
Metro Group162 493 848 zł150 727 087 zł
Henkel159 947 329 zł-
P4154 409 390 zł133 559 242 zł
Reckitt Benckiser137 649 393 zł90 886 128 zł
US Pharmacia135 680 709 zł102 561 194 zł
Ferrero Polska117 383 865 zł-
Coca-Cola Poland Services114 233 824 zł95 798 213 zł
Telekomunikacja Polska98 609 188 zł96 645 891 zł
Mars Polska90 855 016 zł83 230 323 zł
Glaxosmithkline Consumer Healthcare88 110 747 zł99 889 570 zł
Kraft Foods87 580 222 zł-


Wśród operatorów telekomunikacyjnych najwięcej na reklamę w mediach tradycyjnych wydał w minionym półroczu Polkomtel (kontrolujący marki Plus i 36,6) – cennnikow ponad 320 mln zł, czyli 44,5 proc. więcej niż rok wcześniej. P4 (operator sieci Play) zwiększyło swój budżet reklamowy w telewizji, radiu, prasie i kinach o 15,5 proc. w skali rok do roku, Polska Telefonia Cyfrowa (Era, Heyah) – o 5,5 proc., a Telekomunikacja Polska – o 2 proc. Natomiast PTK Centertel (Orange) przeznaczył na reklamę w tych mediach 4,5 proc. mniej niż  rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Unilever największym reklamodawcą w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl