Unilever przeprasza producenta Optimy za naruszającą prawo reklamę Flora ProActiv o obniżeniu cholesterolu (wideo)

W prasie ukazały się przeprosiny firmy Unilever Polska skierowane do Bunge Polska (producenta m.in. margaryny Optima) za naruszającą prawo reklamę tłuszczu roślinnego do smarowania Flora ProActiv.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Unilever przeprasza producenta Optimy za naruszającą prawo reklamę Flora ProActiv o obniżeniu cholesterolu (wideo)
Kadr z reklamy Flora ProActiv

W przeprosinach Unilever Polska przyznaje, że w reklamie Flora ProActiv dopuściła się czynu nieuczciwej konkurencji polegającego na „informowaniu o efekcie skali redukcji cholesterolu na skutek spożycia steroli roślinnych w wymiarze przekraczającym dopuszczalny prawem zakres 7-10 proc. w okresie 2-3 tygodni przy spożyciu 1,5-2,4 g steroli roślinnych dziennie”.

Komunikat w piątek ukazał się w „Gazecie Wyborczej”, a w poniedziałek - w „Rzeczpospolitej”. Nie sprecyzowano w nim, o którą reklamę Flora ProActiv chodzi ani na jakiej podstawie opublikowano przeprosiny.

grafika

W komunikacji marketingowej tłuszczu roślinnego do smarowania Flora ProActiv od wielu lat podkreślano, że korzystanie z tego produktu pozwala obniżyć poziom złego cholesterolu.

Poprzednia duża kampania reklamowa Flora ProActiv była realizowana w ub.r. W spocie telewizyjnym na planszy końcowej pojawił się napis: „Flora ProActiv zawiera dodane sterole roślinne. Udowodniono, że korzystny efekt występuje przy dziennym spożyciu od 1,5 g do 3,0 g steroli. Spożywanie każdego dnia od 1,5 do 2,4 g steroli roślinnych, w ramach zrównoważonej diety i zdrowego stylu życia, może obniżyć poziom cholesterol o 7-10 proc. w 2-3 tygodnie. Wysoki poziom cholesterolu jest czynnikiem ryzyka rozwoju choroby wieńcowej serca”.

 

Z kolei Bunge Polska produkuje margaryny pod marką Optima. Margaryna Optima Cardio zawiera naturalne sterole roślinne, a w jej reklamach i na opakowaniu jest podkreślane, że „skutecznie obniża cholesterol, efekt w 3 tygodnie”.

 

Pięć lat temu Unilever Polska skierował do Komisji Etyki Reklamy skargę na spot telewizyjny margaryny Optima Cardio Max. - Reklamowany produkt Optima Cardio Max jest nowym wariantem produktu Optima Cardio. Dodanie wyrażenia Max do nazwy margaryny sugeruje konsumentom, że produkt wykazuje wyższą skuteczność w stosunku do produktu Optima Cardio. Takie samo wrażenie większej skuteczności produktu Optima Cardio Max w stosunku do Optima Cardio kreowane jest w reklamie - napisano w skardze.

Unilever szczegółowo opisał elementy reklamy, jakie według niego wprowadzają w błąd. Firma Bunge Polska odniosła się do wszystkich tych zastrzeżeń. - Tylko dla porządku można wyjaśnić, że powodem frustracji skarżącego (w efekcie której złożył skargę w niniejszej sprawie) może być sądowy zakaz zabraniający skarżącemu emisji reklamy jego produktu - Flora pro.activ. Treść reklamy Flora pro.activ może bowiem naruszać ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - dodała.

Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę, uznając, że w spocie przypisano margarynie Optima Cardio Max cechy, którymi faktycznie się charakteryzuje. Oceniono, że padające w reklamie slogany „bez dodatku soli” oraz „o 50 proc. więcej steroli roślinnych w porównaniu z Optima Cardio” nie wprowadzają konsumentów w błąd co do właściwości reklamowanego produktu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem