SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Unilever rozpoczyna globalny przetarg mediowy

Koncern Unilever rozpoczął przetarg na planowanie i zakup mediów dla wszystkich swoich marek na całym świecie. W Polsce ważą się losy dalszej współpracy z PHD Media Direction.

Unilever jest właścicielem takich marek, jak m.in. Rama, Rexona, Dove, Knorr czy Lipton. PHD Media Direction obsługuje mediowo firmę od stycznia 2013 roku, po tym jak pod koniec 2012 roku w wyniku globalnego rozstrzygnięcia utrzymał tę obsługę. Wówczas centrala koncernu wybrała sieć domów mediowych PHD do planowania i zakupu mediów w Europie Środkowo-Wschodniej (na rynkach Europy Zachodniej współpracą tą zajmuje się Mindshare).

Szefowie sieci PHD z kolei zdecydowali wówczas, że w Polsce budżet mediowy Unilevera trafi pod skrzydła PHD Media Direction. Umowę podpisano wówczas na trzy lata, a zaczęła ona obowiązywać od początku 2013 roku.

Oznacza to, że aktualnie prowadzone procedury przetargowe potrwają kilka miesięcy, a wybrana agencja mediowa zacznie pracować dla marketera na początku 2016 roku.

Jeszcze w 2012 roku Unilever Polska był jednym z trzech największych reklamodawców na naszym rynku. Mniej więcej od połowy 2012 roku firma zaczęła jednak ograniczać wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych. Na początku 2013 roku Unilevera w wydatkach reklamowych przegonił jego największy konkurent, koncern Procter & Gamble Polska.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że proces obniżania wydatków reklamowych w Unileverze wciąż trwa. W 2014 roku koncern wydał na reklamę w samej tylko telewizji ponad 40 proc. mniej niż w 2013 roku - 342,6 mln zł. P&G w tym samym okresie zwiększył nakłady reklamowe w telewizji z 468,2 do 507,1 mln zł (zobacz szczegóły).

Ponadto wiosną ub.r. polski oddział Unilevera zlikwidował dział mediów, który koordynował współpracę z domami mediowymi i biurami reklamy mediów przy kampaniach dla takich marek, jak Rama, Knorr, Lipton, Dove czy Timotei. Z firmy odszedł wówczas Aleksander Śmigielski, media director CEE. Stanowisko to zlikwidowano, a część jego kompetencji przejęli menedżerowie poszczególnych brandów.

Dołącz do dyskusji: Unilever rozpoczyna globalny przetarg mediowy

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Wreszcie się będą mogli wykazać po tych reklamach sralixów, wątrbixów, rzygowixów i pierdzixów... chociaż to ciągle bardzo niski poziom.
odpowiedź