SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UOKiK kontra sklep Glany.pl. Chce zmian w regulaminie

Kupujący zwraca sprzedawcy koszty dostarczenia towaru nabytego przez internet - to niedozwolone postanowienia, które znalazło się w regulaminie internetowego sklepu glany.pl. Sprzedawca zobowiązał się do usunięcia zakwestionowanych przez Urząd klauzul.

Wątpliwości UOKiK wzbudził regulamin sprzedawcy. Zastrzegał on m.in., że konsument rezygnując z zakupu musiał zwrócić koszty dostarczenia produktu. Zgodnie z przepisami, w sytuacji odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży zawartej przez Internet, klient odsyła towar na własny koszt, a sprzedawca zwraca opłatę za jego dostarczenie. Ponadto, na podstawie kolejnego niezgodnego z prawem warunku, klient musiał mieć paragon, jeżeli chciał zwrócić towar kupiony w sieci. Jeżeli korzystamy z prawa do zwrotu towaru w ustawowym terminie 10 dni, możemy zrobić to na podstawie dowolnego dowodu zakupu – są nimi np. paragon, wyciąg z konta.

Właściciel sklepu internetowego glany.pl, spółka GRIP, zobowiązał się do zmiany niezgodnych z prawem postanowień w regulaminie, dlatego nie została nałożona kara finansowa. Musi to zrobić w ciągu 30 dni od daty uprawomocnienia się decyzji.

Dołącz do dyskusji: UOKiK kontra sklep Glany.pl. Chce zmian w regulaminie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tamara
Prowadzę sklep internetowy z kosmetykami. Miesiąc temu byłam w podobnej sytuacji, co właściciel sklepu glany.pl. Otrzymałam 12 pozwów sądowych, co przełożyło się na karę kilku tysięcy zł. Wszystko przez klauzule niedozwolone wykryte w regulaminie mojego e-sklepu, Polecam wszystkim z branży e-commerce lekturę tego bloga: http://klauzuleniedozwolone.pl/blog/klauzule-niedozwolone-plaga-w-polskim-e-handlu/
odpowiedź