SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające przeciwko Philipiak Polska

Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie, które ma wyjaśnić, czy spółka Philipiak Polska - sprzedająca naczynia do gotowania - naruszyła przepisy podczas kontaktu telefonicznego z klientem. Urząd podjął działania wyjaśniające w związku z napływającymi skargami.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają sygnały w sprawie telefonicznych działań marketingowych dotyczących naczyń do gotowania. Z doniesień wynika, że konsumenci, którzy nie wyrazili uprzedniej zgody na kontakt telefoniczny w celach sprzedażowych, otrzymują telefoniczne zaproszenia na pokazy naczyń do gotowania.

Zgodnie z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego, przedsiębiorca kontaktujący się z konsumentem telefonicznie dla celów marketingu bezpośredniego musi wcześniej uzyskać na to zgodę klienta.

- Każdy przedsiębiorca kontaktujący się z konsumentem w celach sprzedażowych podejmuje działania marketingowe zatem musi być gotowy do udowodnienia, że uzyskał uprzednio taką zgodę. W przeciwnym wypadku naraża się na odpowiedzialność odszkodowawczą i administracyjną - informuje w komunikacie UOKiK.

Działania Urzędu wyjaśnią, czy mogło dojść do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Postępowanie wyjaśniające może prowadzić do postawienia zarzutów i wszczęcia postępowania przeciwko przedsiębiorcy.

Dołącz do dyskusji: UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające przeciwko Philipiak Polska

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bartek
Ale co tu jest winna firma philipiak? Przecież to nie ona zbiera dane klientów i numery telefonów. Ja wziął by się za operatorów, którzy takie dane udostępniają (czyt. sprzedają).
odpowiedź
User
blondi
Ja akurat mam te garnki, dostałam rok temu w prezencie ślubnym. Dzwonią do mnie czasem jeszcze z tej firmy, pewnie dla tego, ale ja już kolejnych nie potrzebuję, te co mam są wystarczające.
odpowiedź
User
Karolina
Właśnie skąd firmy nie tylko philipiak pobierają takie numery? I czemu są winni telemarketerzy? Wykonują zadania im powierzone. A garnki, chyba są w porządku skoro mają 20 lat gwarancji, nie wiem w jakich moja mama gotuje:)
odpowiedź