SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UPC z Pakosińską znów reklamuje internet 25 Mb/s za 35 zł. Będą kolejne skargi?

UPC Polska rozpoczęła kolejną kampanię z Katarzyną Pakosińską reklamującą internet 25 Mb/s za 35 zł miesięcznie. Mimo że poprzedni spot promujący tę ofertę został negatywnie oceniony przez Komisję Etyki Reklamy.

W nowej reklamie bezprzewodowego internetu o przepustowości 25 Mb/s Katarzyna Pakosińska ponownie wciela się w podwójną rolę: naiwnej blondynki i rozsądnej brunetki. Rozmowę tych bohaterek uzupełnia informacja, że internet 25 Mb/s jest obecnie dostępny już za 35 zł miesięcznie - przy czym jedynie dla nowych klientów i wyłącznie w pakiecie z telefonem i telewizją. Te szczegółowe dane są jednak prezentowane tylko jako niewielki napis na planszy pod koniec spotu. Za akcję - prowadzoną tylko w telewizji (TVP 1, TVP 2, Polsat, TVN, TV4, TVN7, Polsat 2, Polsat Sport+Extra, Polsat Cafe, TVN24, Discovery, TVP Niche, 13th Street, Ale Kino, AXN, BBC Entertainment, BBC Knowledge, BBC Lifestyle, Canal+, Canal+ Sport, Canal+ Sport2, Club TV, Comedy Central, Comedy Central Family, Czwórka Polskie Radio, Domo, Eska TV, Filmbox, Fox, FoxLife, History, Kuchnia TV, Movies24, National Geographic Channel, Orange Sport Info, Planete, Polsat Jim Jam, SportKlub, Wedding TV, Zone Europa, Zone Reality, Zone Romantica) - odpowiadają agencja DraftFCB + Ad Fabrika (kreacja) oraz dom mediowy Media Vest (planowanie mediów).




UPC rozpoczęła kampanię w takiej formie, mimo że poprzednia reklama internetu 25 Mb/s (wtedy za 39 zł miesięcznie) - utrzymana w identycznej konwencji rozmowy „podwójnej” Katarzyny Pakosińskiej (obejrzyj ten spot) - została negatywnie oceniona przez Komisję Etyki Reklamy, która otrzymała skargę dotyczącą tego spotu. Komisja uznała, że przekaz był nieczytelny i wprowadzał odbiorców w błąd, bo internet kosztował 39 zł tylko w sytuacji, jeśli jako nowy klient wykupiło się również telewizję i telefon. UPC argumentowała, że napis informujący w spocie o szczegółach tej oferty był odpowiednio duży i prezentowany wystarczająco długo (przeczytaj więcej o całej sprawie).

„Jako dostawca potrójnej usługi często reklamujemy ceny poszczególnych usług w pakiecie, co jest standardową praktyką rynkową. Reklama służy przede wszystkim wzbudzeniu zainteresowania, a decyzję zakupową klient podejmuje po sprawdzeniu warunków promocji oraz po rozmowie sprzedażowej, w trakcie której ma możliwość zadania pytań o interesujące go usługi i zapoznania się z regulaminem promocyjnym.  W UPC klient zawsze może także wybrać każdą z usług osobno, choć wtedy mogą obowiązywać inne zasady promocyjne" - uzasadnia operator w komunikacie. „Spot reklamowy, do którego odniosła się Rada Reklamy, zawierał informacje o tym, że podana cena obowiązuje przy zakupie usługi internetowej w pakiecie z innymi usługami. Po otrzymaniu uwagi ze strony konsumenta, że informacja ta jest niewystarczająco czytelna, niezwłocznie kilkakrotnie wydłużyliśmy czas jej emisji, zawierając w reklamie elementy wychodzące naprzeciw uwagom konsumenta" - podkreśla.

Dołącz do dyskusji: UPC z Pakosińską znów reklamuje internet 25 Mb/s za 35 zł. Będą kolejne skargi?

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
specjalista
i znowu będzie kara....
odpowiedź
User
privat
Podstawą dobrej sprzedaży w Polsce jest oszustwo. Oczywiście dodaje się "małe literki" by reklamodawca mógł tłumaczyć, że jest w porządku.
odpowiedź
User
Ko
UPC zmienicie dom medialny bo robicie sobie obciach na cały kraj zamiast łapać klientów tracicie potencjalnych.
odpowiedź