UPS i FedEx najbardziej wartościowymi firmami kurierskimi (top 25)

Według tegorocznego zestawienia firmy analitycznej Brand Finance obecnie najbardziej wartościową marką logistyczną na świecie jest koncern UPS wyceniany na ponad 22 miliardy dolarów. W pierwszej trójce znalazły się też FedEx i JR, podium opuściła natomiast firma DHL.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Brand Finance wyjaśnia, że ranking jest zbudowany w oparciu o kilka czynników dotyczących konkretnej firmy. Wśród nich są kondycja finansowa i wycena marki, jej wizerunek wśród klientów, trafione lub chybione inwestycje czy zadowolenie pracowników.

W zestawieniu na rok 2017 nie ma zmian na szczycie listy, którą podobnie jak w ub.r. otwiera koncern UPS, którego wartość wyceniono na ponad 22,1 mld dol. Na drugim miejscu pozostaje FedEx (17 mld dol.), a na trzecim znalazła się japońska firma JR, która wyprzedziła DHL zamykający podium w ub.r.

W pierwszej dziesiątce dominują firmy logistyczne z USA, które stanowią połowę czołówki rankingu. Z kolei największy spadek zanotował duński Maersk, który obecnie jest na 12. pozycji, podczas gdy rok wcześniej zajmował 6. miejsce. W zestawieniu nie ma żadnej polskiej firmy kurierskiej, choć zwycięski UPS świadczy swoje usługi także w naszym kraju.

Zestawienie 25 najbardziej wartościowych firm logistycznych 2017 roku:

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska