UOKiK zdecydował w sprawie Vectry. Chodzi o sprzedaż sieci

Vectra nie kontroluje już sieci kablowych, które musiała sprzedać po przejęciu spółki Multimedia Polska. - Vectra zbyła wszystkie sieci wymagane warunkiem Prezesa UOKiK przy zakupie Multimedia Polska, postępowanie zostało umorzone – informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
UOKiK zdecydował w sprawie Vectry. Chodzi o sprzedaż sieci

Kiedy na początku 2020 roku prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pozwolił Vectrze przejąć 100 proc. udziałów Multimedia Polska, nakazał sprzedać nabywającemu sieć własną lub kupowanej firmy w ośmiu miejscowościach: Gorzowie Wielkopolskim, Kwidzyniu, Łowiczu, Olsztynie, Ostródzie, Pogórzu, Pruszczu Gdańskim i Stargardzie.

Sieci w siedmiu z tych miejscowości zostały wydzielone do dwóch firm: Multimedia Capital One (należą do niej sieci w Olsztynie, Ostródzie, Łowiczu, Kwidzyniu i Stargardzie) oraz Multimedia Capital Two (w Pruszczu Gdańskim i Pogórzu).

Postępowanie UOKiK dalej trwało

Według danych z KRS już na początku 2022 roku sfinalizowano sprzedaż Multimedia Capital Two firmie TK Chopin z Wejherowa. Kwota transakcji wyniosła 10,65 mln zł (plus odsetki), płatność podzielono na raty do lutego 2027 roku. W lutym br. TK Chopin sprzedano także 51 proc. udziałów w spółce Multimedia Capital One. Vectra zachowała 49 proc. akcji. W zarządzie są obecnie Patryk Bogdan Łaga i Tadeusz Jan Nowakowski, związani z TK Chopin.

Nastąpiło to po czasie, ponieważ Vectra miała pozbyć się tych aktywów do 17 sierpnia 2022 roku. Właśnie z powodu braku sprzedaży UOKiK wszczął postępowanie przeciwko operatorowi.  Jak poinformował „Presserwis”, trwało ono także w tym roku, bo urząd antymonopolowy zapoznał się z dokumentami dotyczącymi transakcji sprzedaży większości udziałów na rzecz TK Chopin. Ostatecznie doszło do umorzenia postępowania.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu