SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Urządzenia mobilne częściej wykorzystywanie w e-sklepach niż desktopy

Amerykanie do przeglądania ofert e-sklepów częściej korzystają ze smartfonów niż desktopów. Ale transakcje finalizują nadal za pomocą tradycyjnych komputerów - wynika z raportu IBM.

Article

Przełomowym momentem w zwyczajach użytkowników e-sklepów w USA okazał się tegoroczny „czarny piątek” z 28 listopada. Z opublikowanego przez IBM raportu „Black Friday Report 2014” wynika, że w tym roku po raz pierwszy liczba klientów dokonujących internetowych zakupów za pomocą urządzeń mobilnych wyniosła 52 proc. i przerosła liczbę internautów korzystających z tradycyjnych komputerów.

Raport IBM zwraca uwagę na fakt, że w porównaniu z 2013 r. wspomniany odsetek oznacza wzrost o 22 proc. Ponad 34 proc. Amerykanów do przeglądania ofert w sklepach internetowych korzysta dzisiaj ze smartfonów, a z górą 14 proc. z tabletów. Jednak ponad połowa mobilnych użytkowników odwiedzających e-sklepy nie oznacza, że tyle samo z nich dokonuje zakupów za pomocą urządzeń przenośnych. Raport IBM wskazuje bowiem, że w momencie finalizowania transakcji górą są wciąż biurkowe komputery i laptopy - ponad 72 proc. zakupów online odbywa się właśnie w taki sposób.

Okazuje się też, że wśród urządzeń mobilnych w kwestii sprzedaży towarów tablety wygrywają ze smartfonami. Odpowiadają one za 16 proc. zawartych transakcji online. Natomiast w wypadku smartfonów ten odsetek wynosi 11,8 proc. Różnice występują też na poziomie typów urządzeń wykorzystywanych przez klientów. IBM podaje, że użytkownicy systemu Android są odpowiedzialni za nieco ponad 15 proc. ruchu w sklepach online, natomiast w przypadku osób korzystających z iOS-a jest to poziom ponad 34 proc. Przy pomocy Androida dokonano 5,7 proc. mobilnych transakcji online, z których każda miała średnią wartość ok. 98 dol. Z kolei prawie 22 proc. zakupów z wykorzystaniem urządzeń przenośnych zostało zrobionych ze środowiska iOS, a średnia suma transakcji wyniosła ponad 121 dol.

Dysproporcję pomiędzy ruchem generowanym w e-sklepach przez użytkowników mobilnych a dużo mniejszą liczbą dokonanych przez nich transakcji z poziomu smartfonów lub tabletów wyjaśnia w komentarzu do raportu Jay Henderson, dyrektor ds. strategii w IBM Smarter Commerce. - Sprzedawcy mają wciąż bardzo niewielkie doświadczenie z klientami korzystającymi ze smartfonów - tłumaczy Henderson. - W internetowych sklepach często brakuje odpowiednich rozwiązań ułatwiających mobilne zakupy. W najbliższych latach ta sytuacja prawdopodobnie mocno się zmieni, i wówczas mobilnych klientów zarówno przeglądających oferty, jak i dokonujących zakupów będzie dynamicznie przybywało - podsumowuje.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Urządzenia mobilne częściej wykorzystywanie w e-sklepach niż desktopy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl