SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ustawa hazardowa utrudnia loterie promocyjne - SMB i SAR protestują

Organizacje marketingowe SMB i SAR postulują o zmiany w obowiązującej od początku roku ustawie o grach hazardowych. Uzasadniają, że utrudnia ona przeprowadzanie loterii promocyjnych.

Ustawa hazardowa utrudnia loterie promocyjne - SMB i SAR protestują

Obowiązująca od początku roku ustawa o grach hazardowych nakłada na firmy prowadzące loterie promocyjne obowiązek uzyskania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie gier i zakładów wzajemnych. W opinii Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego oraz Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR taki zapis jest niejasny i niedostosowany do obecnych realiów. Organizacje argumentują, że loterie promocyjne realizowały do tej pory firmy z branży reklamowej na zlecenie swoich klientów, którzy przyjmowali jedynie funkcję formalnego organizatora, zapewniali dostępność produktów lub usług objętych loterią oraz występowali z wnioskiem do Ministerstwa Finansów o wyrażenie zgody na przeprowadzenie akcji. „Na skutek obecnego stanu prawnego zorganizowanie loterii promocyjnej stało się w praktyce niemożliwe, bowiem agencje reklamowe i ich podwykonawcy nie są zdolne do działania ze względu na ustawowy zakaz, a z kolei ich klienci nie są w stanie wykonać wszystkich czynności technicznych i organizacyjnych związanych z loterią ze względu na brak doświadczenia i specjalistycznego sprzętu, a także obiektywne ograniczenia o charakterze legislacyjnym” – piszą SMB i SAR w liście skierowanym do Ministerstwa Finansów oraz komisji sejmowej „Przyjazne Państwo”.

Organizacje postulują do władz o wprowadzenie w ustawie zmian, które umożliwią agencjom reklamowym i innym podmiotom z tej branży przeprowadzanie i obsługę loterii promocyjnych. Uzasadniają zarazem, że obecny stan prawny powoduje realną utratę dochodów przez Skarb Państwa wynikających z opłat za udzielanie zezwoleń na organizację loterii, a w dalszej kolejności – obniżone wpływy budżetowe z tytułu podatków pośrednich i bezpośrednich pobieranych od zainteresowanych podmiotów. SMB i SAR rozważają też podjęcie dalszych działań lobbingowych poprzez PKPP Lewiatan, do której Federacji Związków Komunikacji Marketingowej należą.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ustawa hazardowa utrudnia loterie promocyjne - SMB i SAR protestują

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojtek
Myślę, że art. 39 należałoby uściślić co to są dokumenty potwiredzające legalność źródeł pochodzenia kapitału i kiedy te dokumenty potwierdzają, że kapitał jest legalny. Aktualni subiektywna ocena rozpatrującego wniosek może wstrzymać realizację projektu.

No i ciekawostka: o błędy w loterii bardzo łatwo, a nowe zapisy KKS przewidują karę wiezienia do lat 3! Zatem jesteśmy potencjalnymi przestępcami.
odpowiedź