“Uważam Rze” wyżej od “Newsweeka” i “Wprost”

Większość tygodników opinii zanotowało w lutym br. wzrosty sprzedaży. Liderem pozostał “Gość Niedzielny”, a na pozycji trzeciej zadebiutował “Uważam Rze”. Najwięcej zyskała “GP”.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w lutym br. wyniosła 146 088 egz. i była o 5,03 proc. wyższa niż w lutym 2010 roku.

Na drugiej lokacie w rankingu utrzymała się “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), która zanotowała wzrost o 0,26 proc. i jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 134 662 egz.

Trzecie miejsce zajął wprowadzony w lutym br. na rynek tygodnik ”Uważam Rze. Inaczej Pisane” (Presspublica). W pierwszym miesiącu ukazywania się zanotował on wynik na poziomie 114 133 egz. (więcej o pierwszych wynikach sprzedaży “Uważam Rze”).   Magazyn "Uważam Rze" zepchnął na czwartą pozycję z trzeciej tygodnik “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), mimo iż jego średnia sprzedaż ogółem wzrosła o 2,86 proc. i wyniosła 103 115 egz.

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała - tak jak w poprzednich miesiącach - “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej wynik w lutym br. poszedł do góry aż o 176,27 proc. w stosunku do lutego ub.r. i wyniósł 70 102 egz.

 Porównując dane z lutego br. do danych ze stycznia, widać, że prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży poza “Tygodnikiem Powszechnym” (Tygodnik Powszechny), którego wynik poszedł do góry o 0,45 proc. Najwięcej (19,94 proc.) straciła “Gazeta Polska”.

  Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w lutym br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 9,45 proc. i wyniosła 371 586 egz.

 

Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia