1 na 4 Amerykanów skasowało aplikację FB z telefonu

W ciągu ostatniego roku 54 procent użytkowników Facebooka w USA zmieniło w serwisie ustawienia zwiększając swoją prywatność, a 42 procent przerwało korzystanie z platformy przynajmniej na kilka tygodni - wynika z danych Pew Research Center. Z kolei ponad jedna czwarta użytkowników odinstalowała aplikację Facebooka z telefonu.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Badanie Pew Research Center zostało przeprowadzone w okresie od 29 maja do 11 czerwca br. na próbie ponad 4,5 tys. dorosłych Amerykanów korzystających z Facebooka.

Z zebranego materiału wynika, że 54 proc. respondentów w ciągu ostatniego roku zmieniło na swoich kontach na Facebooku opcje związane z prywatnością, większość z nich wprowadziła większe niż dotąd ograniczenia dotyczące udostępniania danych.

Dla Facebooka bardziej niepokojące mogą być inne statystyki przedstawione przez Pew Research Center. Okazuje się bowiem, że wśród badanych 42 proc. przyznało się do przerwy w korzystaniu z serwisu trwającej kilka tygodni lub dłużej. Z kolei 26 proc. użytkowników odinstalowało mobilną aplikację Facebooka ze swoich smartfonów.

grafika

Sondaż wskazuje, że aktywność związana z Facebookiem jest zróżnicowana w grupach wiekowych użytkowników. Mobilną aplikację usunęło z telefonu aż 44 proc. internautów w wieku od 18 do 39 lat, podczas gdy wśród seniorów powyżej 65 lat odsetek ten wynosił jedynie 12 proc.

Młodsi użytkownicy Facebooka są też bardziej wrażliwi na punkcie ochrony swoich danych. Do zmian w ustawieniach prywatności przyznało się 64 proc. osób w wieku 18 – 49 lat, podczas gry w grupie 65+ odsetek ten osiągnął poziom 33 proc.

Najmniejsze różnice rysują się w związku z przerwą w korzystaniu z Facebooka. Dłuższe wakacje od serwisu zadeklarowało 47 proc. użytkowników w wieku 18 – 49 lat, w grupie seniorów było to 40 proc. respondentów.

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały