Vadim Makarenko wraca do mediów. Będzie dyrektorem w RASP

Od początku kwietnia Vadim Makarenko będzie pracował jako insights and research products director w Ringier Axel Springer Polska. Poprzednio pracował w firmie Statista, a wcześniej przez 25 lat w „Gazecie Wyborczej”.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Vadim Makarenko wraca do mediów. Będzie dyrektorem w RASP
Vadim Makarenko, fot. materiały prasowe Ringier Axel Springer Polska

Vadim Makarenko jako insights and research products director w zespole digital publishing operations Ringier Axel Springer Polska będzie odpowiadał przede wszystkim za analizę rynkową i zarządzanie produkcją raportów market intelligence dla różnych branż.

Ponadto Makarenko będzie odpowiadał za rozwój obszaru data journalism w całej firmie. Vadim Makarenko będzie raportował do Marty Pawłowskiej, digital publishing director w RASP.

– Data journalism oparty o specjalistyczną analizę rynkową to bardzo ważny czynnik wzrostu w branży mediowej. To też fundament skutecznego podejmowania decyzji. Z tego powodu od kilku lat rozwijamy w redakcjach kompetencje analityczne, wdrażamy nowe narzędzia, dzięki czemu powstaje coraz więcej multimedialnych artykułów i większych projektów – wylicza Pawłowska w komunikacie prasowym.

– Wykorzystując doświadczenie redakcyjne i wiedzę rynkową chcielibyśmy teraz rozbudować usługi analityczne realizowane dla naszych partnerów biznesowych: od mapowania trendów po analizy strategiczne. Chcemy być nie tylko liderem w obszarze data journalism, ale i zaufanym partnerem w pracy z danymi. W tej działce nie ma w Polsce lepszego specjalisty niż Vadim Makarenko – podkreśla.

Wcześniej Vadim Makarenko w Statiście i „Gazecie Wyborczej”

Poprzednio przez prawie cztery lata Vadim Makarenko pracował w niemieckiej firmie Statista. Kierował czterema zespołami odpowiedzialnymi za analizę danych i tworzenie raportów dotyczących szeroko pojętej branży technologicznej, telekomunikacji, mediów, reklamy, gier, internetu oraz mediów społecznościowych. Ich zadaniem były monitorowanie i analiza kluczowych trendów technologicznych.

Makarenko prowadził też webinary dla klientów i partnerów biznesowych oraz odpowiadał za rozwój i wdrażanie asystentów AI wspierających tworzenie analiz.

Wcześniej przez 25 lat związany był z „Gazetą Wyborczą” w Warszawie, najpierw jako dziennikarz gospodarczy, a następnie jako szef działu danych i prowadzący programu „Jutronauci”, skupiającego się na osobach o wyjątkowych osiągnięciach. Ponadto jako wydawca obszaru technologie oraz dziennikarstwo danych pełnił rolę wydawcy i redaktora serwisu BIQdata poświęconego dziennikarstwu danych.

Vadim Makarenko Jest absolwentem dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim, stypendystą na Seoul National University (2007 r.) oraz Journalist Fellow w Reuters Institute for the Study of Journalism na Uniwersytecie Oksfordzkim (2013 r.). Z Reuters Institute współpracuje nadal przy tworzeniu Digital News Report poświęconego cyfrowej konsumpcji informacji. Napisał książki „Tajne służby kapitalizmu” oraz „Zawód: zwycięzca”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu