SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Verizon ma kupić Yahoo za 5 miliardów dolarów

Według nieoficjalnych informacji koncern Verizon przejmie cały internetowy segment prowadzony przez Yahoo. Umowa ma zostać ogłoszona w poniedziałek, a wartość transakcji to 5 mld dolarów.

Marissa Mayer, CEO Yahoo Article

Niepotwierdzone na razie informacje na temat przejęcia Yahoo przez Verizon podały zachodnie media (m.in. Bloomberg i Reuters) opierając się na anonimowych źródłach.

Według tych doniesień jeszcze w poniedziałek może zostać ogłoszona transakcja, w której Yahoo sprzeda Verizonowi za kwotę 5 mld dol. swoje oddziały związane z internetową działalnością firmy, m.in. portal yahoo.com, wyszukiwarkę oraz platformę poczty elektronicznej.

Yahoo zostało wystawione na sprzedaż w związku z pogarszającymi się od dłuższego czasu wynikami koncernu, co potwierdził raport finansowy za II kwartał br.

Jeśli transakcja zostanie sfinalizowana to Yahoo przestanie być praktycznie aktywną firmą na rynku, pozostanie natomiast udziałowcem wielu innych podmiotów - posiada m.in. 35,5 proc. akcji w Yahoo Japan czy 15 proc. udziałów w holdingu Alibaba Group.

Verizon był wcześniej wymieniany jako jeden z głównych kandydatów do kupna Yahoo, jednak w kolejce byli także inni gracze, wśród nich miliarder  Warren Buffet oraz koncern Time Inc.

Po zakupie Yahoo Verizon umocni swoją pozycję na rynku telekomunikacyjnym i internetowym. Obecnie jest jednym z największych w USA dostawców usług telekomunikacyjnych - telefonii komórkowej, szerokopasmowego internetu oraz telewizji kablowej, a w połowie ub.r. przejął za 4,4 mld dol. internetowy koncern AOL.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Verizon ma kupić Yahoo za 5 miliardów dolarów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ykha
Pamieta ktos ile za Yahoo dawal Microsoft kilka lat temu?
A co Verizonu - najpierw AOL teraz Yahoo - ciekawa strategia, nie powiem.
8 8
odpowiedź
User
out
Marissa Mayer to największa kpina z managmentu w branży internetowej.
8 8
odpowiedź
User
j/a
Pamieta ktos ile za Yahoo dawal Microsoft kilka lat temu?
A co Verizonu - najpierw AOL teraz Yahoo - ciekawa strategia, nie powiem.

44mld w 2008
8 8
odpowiedź