Mateusz Borek w Viaplay. Pozostaje w TVP

Do polskiej redakcji platformy streamingowej Viaplay dołączają dziennikarze Mateusz Borek (będzie komentował mecze i prowadził studio), Szymon Ratajczak, Mariusz Hawryszczuk i Marcin Borzęcki oraz były piłkarz Radosław Gilewicz.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Mateusz Borek w Viaplay. Pozostaje w TVP
Mateusz Borek

- Nowe projekty to zawsze gigantyczna energia, świeże spojrzenie. Dlatego ofertę współpracy od Viaplay przyjąłem z wielkim entuzjazmem. Na tym etapie mojej przygody zawodowej chcę już robić tylko rzeczy, które sprawiają mi frajdę. A Bundesligę kocham od lat. Do zobaczenia 13 sierpnia - mówi Mateusz Borek.

Dziennikarz wiosną ub.r. po ponad 20 latach pracy pożegnał się z Telewizją Polsat. Jest jednym z głównym twórców i współwłaścicielem youtube’owego Kanału Sportowego, jesienią ub.r. zaczął współpracę z Telewizją Polską (komentuje głównie mecze reprezentacji Polski i europejskich pucharów), a w minionym sezonie w Canal+ komentował niektóre mecze niemieckiej ligi piłkarskiej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mateusz-borek-handlarz-dyplomami-kupiony-dyplom-robert-lewandowski,7170146994734721a ##

Wcześniej przez wiele lat komentował ligę niemiecką w Eurosporcie, działa też jako promotor boksu, komentator gal boksu i MMA.

Marek Borek nadal ma być związany z telewizją publiczną - ma pracować jednocześnie w dwóch miejscach.

W Viaplay także Mariusz Hawryszczuk, Marcin Borzęcki, Szymon Ratajczak i Radosław Gilewicz

Mariusz Hawryszczuk (na zdjęciu poniżej z prawej) w Viaplay będzie komentował mecze piłki nożnej i koszykówki. - Zmiana barw klubowych to dla mnie duże wyróżnienie. Patrzę na transfery dokonane przez Viaplay i widzę, że powstaje solidny team - mówi dziennikarz.

Poprzednio przez 3,5 roku był związany z Polsatem Sport, komentował piłkę nożną, koszykówkę i hokej na lodzie. Wcześniej pracował w Eleven Sports, TVP Gdańsk i przez ponad dekadę w Radiu Gdańsk.

Marcin Borzęcki (na zdjęciu poniżej z lewej) w Viaplay będzie ekspertem, współkomentatorem, reporterem i jednym z prowadzących studio. - Od siódmego roku życia śledzenie losów Schalke i oglądanie ligi niemieckiej jest moim nałogiem, pasją, lwią częścią życia. I skoro pojawiła się szansa by być na co dzień blisko Bundesligi, nie mogłem jej odrzucić - uzasadnia.

Przez ostatnie cztery lata Marcin Borzęcki był związany z serwisem internetowym TVP Sport, a wcześniej z Weszlo.com i Schalke04.pl. Od ub.r. jest stałym gościem w programie „BundesTalk” Kanału Sportowego.

grafika

Szymon Ratajczak (na zdjęciu poniżej z lewej) będzie w Viaplay komentował mecze, prowadził studiu i pracował jako reporter. - Od pierwszej rozmowy, kilka miesięcy temu, wiedziałem, że chcę dołączyć do Viaplay. Wszystko, co najlepsze, jest przede mną. Podchodzę do tego z wielkim entuzjazmem. Wiem, jak wymagający jest polski widz, wiem, co mamy do zrobienia i cieszę się tym wyzwaniem - podkreśla.

Ratajczak przez ostatnie pięć lat był związany z Canal+. Wcześniej pracował m.in. w Polska Press, „Przeglądzie Sportowym”, Radiu Meteor i Eurosporcie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/viaplay-platforma-ile-kosztuje-jak-odbierac-liczba-uzytkownikos-oferta,7170149891000449a ##

Radosław Gilewicz (na zdjęciu poniżej z prawej) w Viaplay będzie współkomentatorem i ekspertem przy meczach ligi niemieckiej i europejskich pucharów. Ma również pomagać przy przeprowadzaniu wywiadów  z osobami z zagranicznego futbolu.

Ostatnio, od połowy 2018 do początku br., Radosław Gilewicz był asystentem trenera naszej reprezentacji piłkarskiej Jerzego Brzęczka. Jako zawodnik grał m.in. w niemieckich klubach VfB Stuttgart i Karlsruher S.C. Natomiast jako ekspert i współkomentator współpracował już z Eurosportem i Orange Sport.

grafika

Paweł Wilkowicz na czele polskiej redakcji Viaplay

Od połowy lipca szefem polskiej redakcji sportowej Viaplay jest Paweł Wilkowicz, poprzednio redaktor naczelny Sport.pl.

Wcześniej zapowiedziano, że platforma będzie mieć w Polsce lokalne studio, a jej zespół na początku będzie składał się z ok. 40-60 osób.- Naszym celem jest zaprezentowanie każdego meczu, niezależnie czy będzie to spotkanie Bundesligi, Ligi Europy czy Ligi Konferencji, z najlepszym, profesjonalnym komentarzem w języku polskim - stwierdził w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Peter Norrelund, chief sports officer w NENT Group.

Viaplay z ligą niemiecką, angielską i Formułą 1

W listopadzie ub.r. właściciel Viaplay nabył prawa do transmisji niemieckiej ligi piłkarskiej Bundesliga przez cztery lata, do końca sezonu 2024/25. Pod koniec kwietnia umowę przedłużono o kolejne cztery lata, do sezonu 2028/29.

Wiosną br. NENT Group kupiła prawa do transmisji w Polsce i paru innych krajach piłkarskiej Ligi Europy i Ligi Konferencji przez trzy sezony: 2021/22, 2022/23 i 2023/24. Na Viaplay będzie też można oglądać mecze eliminacji w strefie afrykańskiej do piłkarskich mistrzostw świata 2022 oraz trzy ligi piłkarskie kobiet.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/liga-angielska-premier-league-gdzie-ogladac-pilka-nozna-viaplay-cena-koniec-emisji-canal,7170158903985793a ##

Ponadto Viaplay będzie transmitować m.in. eliminacje w strefie Afryki do piłkarskiego mundialu w 2022 roku, turniej Copa America w 2024 roku (plus mecze towarzyskie reprezentacji Brazylii i Argentyny), mundial w piłce nożnej kobiet w 2023 roku, rozgrywki golfowe US Open, spotkania piłki ręcznej Bundesligi, mecze koszykówki FIBA EuroLeague Women, a także turnieje snookera, pool bilarda oraz dartów PDC.

Od połowy lipca szefem polskiej redakcji sportowej Viaplay jest Paweł Wilkowicz, poprzednio redaktor naczelny Sport.pl.

Platforma ma mieć w Polsce lokalne studio, tworzy także zespół, który na początku będzie składał się z ok. 40-60 osób.- Naszym celem jest zaprezentowanie każdego meczu, niezależnie czy będzie to spotkanie Bundesligi, Ligi Europy czy Ligi Konferencji, z najlepszym, profesjonalnym komentarzem w języku polskim - zapowiedział w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Peter Norrelund, chief sports officer w NENT Group.

Na Viaplay także filmy, seriale i „Fort Boyard”

W ofercie Viaplay będzie ponad 70 produkcji oryginalnych, m.in. seriale „Kochaj mnie”, „Max Anger”, „Wisting”, „Pod osłoną mroku”, „Honor” i „Box 21”. Platforma będzie też oferować treści od amerykańskich producentów i nadawców NBCUniversal, Sony, MGM oraz CBS, m.in. seriale „New Amsterdam”, „Chicago”, „The Good Doctor”, „S.W.A.T.”, „Hawaii Five-0” i „Opowieść podręcznej”, a także serie filmów „Spider-Man”, „Faceci w czerni”, „Mission: Impossible”, „Bourne”, „Bridget Jones” i „Indiana Jones”.

Oferta dla dzieci będzie obejmować m.in. seriale „Psi Patrol”, „Świnka Peppa” oraz „SpongeBob Kanciastoporty”.

Platforma zapowiedziała też pierwszą produkcję niesportową w Polsce: jesienią br. pokaże nową edycję programu rozrywkowego „Fort Boyard”.

Wszystkie filmy oraz seriale na platformie Viaplay, a także większość treści oryginalnych, będzie dostępna z napisami w języku polskim lub polskim lektorem, natomiast programy dla dzieci będą oferowały polski dubbing.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/cda-tv-platforma-telewizja-w-internecie-online-jak-dziala,7170165036545665a ##

- Viaplay zaoferuje polskim widzom coś unikalnego – połączenie najlepszych wydarzeń sportowych dostępnych na żywo, najwyższej klasy treści Viaplay Originals, międzynarodowych filmów oraz seriali, a także programów dla dzieci, jest propozycją, której nie ma obecnie na rynku, a to dopiero początek. Będziemy nieustannie inwestować w produkcję treści, dlatego szczególnie czekamy na możliwość współpracy zarówno z nowymi polskimi twórcami, jaki i tymi o już ugruntowanej pozycji, by przygotować lokalne treści Viaplay Originals - zapowiada Anders Jensen, prezes i CEO w NENT Group.

Viaplay od 3 sierpnia za 34 zł miesięcznie

Viaplay będzie dostępna w Polsce od 3 sierpnia, cena za korzystanie z platformy będzie wynosić 34 zł miesięcznie. Zaznaczono, że w związku z premierą w Polsce pojawi się promocja cenowa (szczegółów nie podano).

Z Viaplay będzie można korzystać na komputerach PC i Mac, smartfonach i tabletach z Androidem i iOS, telewizora Smart TV (Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips, TCL), konsolach do gier (PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One) oraz poprzez Chromecast i Apple TV.

Właściciel Viaplay porozumiał się już co do włączenia platformy do ofert sieci kablowych Vectra i UPC Polska.

Ekspansja zagraniczna Viaplay

Platforma Viaplay obecnie jest dostępna w Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii, na Islandii, Litwie, Łotwie i w Estonii. W krajach bałtyckich została uruchomiona wiosną br.

Pod koniec br. ma pojawić się w USA, w pierwszym kwartale 2022 roku - w Holandii, a do 2023 roku jeszcze na czterech innych rynkach.

- Biorąc pod uwagę ofertę treści, którą będziemy teraz mieć na naszych rynkach zagranicznych (czyli poza Skandynawią - przyp.) jestem przekonany, że przynajmniej osiągniemy nasz cel - 4,5 mln subskrybentów za granicą przed końcem 2025 roku - stwierdził Anders Jensen w maju br.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kubik i Stachniak z dyrektorskimi awansami w 2012 Agency

Kubik i Stachniak z dyrektorskimi awansami w 2012 Agency

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego