SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Vectra i Multimedia Polska pokażą mecze Bundesligi w specjalnym kanale

Sieć kablowa Vectra i przejęta przez nią sieć Multimedia Polska w kanale promocyjnym Viaplay będą transmitować wybrane mecze niemieckiej Bundesligi. Wcześniej podobną możliwość wprowadził konkurencyjny operator UPC Polska.

Kanał 258 na dekoderach VectryArticle

Transmisje można oglądać na kanale 258 dekoderów Vectry, gdzie wcześniej oferowano treści metodą pay-per-view. 7 stycznia o godz. 20.30 zapowiadana jest transmisja spotkania Bayern München – Borussia Mönchengladbach. Dzień później o 15.30 meczu TSG Hoffenheim – FC Augsburg, natomiast o 18.30 Eintracht Frankfurt – Borussia Dortmund. 9 stycznia o 17.30 abonenci Vectry i Multimedia Polska mogą oglądać spotkanie VfL Bochum 1848 – VfL Wolfsburg. 15 stycznia o 15.30 zapowiadana jest transmisja meczu Union Berlin – TSG Hoffenheim, natomiast 16 stycznia o tej samej porze pojedynku FC Augsburg – Eintracht Frankfurt. Kanał jest dostepny dla wszystkich cyfrowych abonentów sieci, od najtańszego pakietu i dla abonentów korzystających z technologii Smart TV.

Współpraca Viaplay z operatorami

Vectra i Multimedia Polska to niejedyni operatorzy, którzy współpracują z platformą streamingową należącą do NENT Group, właścicielem praw do Bundesligi. W listopadzie operator UPC Polska oferował wybrane spotkania na kanale Galeria UPC. Przed świętami udostępnił Viaplay chętnym klientom na miesiąc za darmo. We wtorek informowaliśmy o przedłużeniu tej akcji promocyjnej o kolejny miesiąc. Viaplay współpracuje też z Vectrą, Multimedia Polska i siecią komórkową Play. Skandynawska platforma streamingowa nie zamierza uruchomić własnego linearnego kanału sportowego. Kilka meczów Bundesligi w sezonie można oglądać też na niemieckim kanale Sat.1.

Viaplay działa od sierpnia

Platforma Viaplay wystartowała na polskim rynku 3 sierpnia br. W jej ofercie są m.in. mecze Bundesligi, Ligi Europy, skandynawskie seriale, produkcje znane z innych platform, jak „Opowieść podręcznej”, nowa polska edycja programu „Fort Boyard” i starsze filmy. Tuż po starcie eksperci i internauci nie kryli rozczarowania z powodu jakości transmisji. Były one oferowane w rozdzielczości HD 720p. Dzisiaj Full HD to standard, a Eleven Sports 1 jest też dostępny w 4K. Viaplay testuje obecnie transmisje w rozdzielczości Full HD. Viaplay był też później krytykowany za przerwy w transmisji z hitowego meczu Bundesligi z Robertem Lewandowskim i problemy z odbiorem gali KSW.

Skandynawska NENT Group poinformowała, że w trzecim kwartale br. platforma streamingowa Viaplay zyskała poza Skandynawią 286 tys. subskrybentów, z czego zdecydowaną większość w Polsce. Dzięki współpracy z partnerami (UPC Polska, Vectra, Play) NENT spodziewa się znacznego wzrostu liczby abonentów, ponieważ stanowią oni 25 proc. udziału polskiego rynku płatnej telewizji i 30 proc. tego samego rynku krajów bałtyckich. Pod koniec września Viaplay pozyskał łącznie 313 000 subskrybentów w naszym kraju, Litwie, Łotwie i Estonii.

Słabiej wyglądają ostatnie dane dotyczące Viaplay w Mediapanelu. We wrześniu, kiedy wszyscy mogli przez miesiąc za darmo przetestować serwis, platforma zanotowała 2,25 mln użytkowników i 7,71 proc. zasięgu, w październiku - 1,66 mln użytkowników i 5,63 proc. zasięgu, a w listopadzie już tylko 1,1 mln internautów i 3,69 proc. zasięgu.

Dołącz do dyskusji: Vectra i Multimedia Polska pokażą mecze Bundesligi w specjalnym kanale

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek Atomek
Coś interes się nie klei, że robią taki ruch.
odpowiedź
User
m.
próbują jakoś trafić do ludzi i zyskiwać rozpoznawalność. Pewnie jakieś 75% klientów tych kablówek nie ma pojęcia o tym otwartym oknie i że sobie mogą przełączyć na mecz. Po tylu klapach od rozpoczecia działaności wielu też zraziło się do sportu w streamingu na dobre i pewnie widzą ten odpływ z miesiąca na miesiąc - to też napędza takie akcje i przedłużanie darmowego dostepu a klienci kablowek to chyba ich obecnie glowny target.
odpowiedź
User
Taco
Nie działa w Vectrze. Jest 20:40 i meczu brak... Porażka z tą Vectra. Omijajcie jak ognia... Szmaciarze...
odpowiedź