SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Viva Polska wraca do korzeni. Znów więcej teledysków

Kanał Viva Polska od lutego br. wydłużył pasmo z teledyskami. Zamiast do godz. 12.00 są one teraz nadawane do 18.00. - Ta zmiana to trochę powrót do korzeni Vivy - przyznaje Daniel Reszka, wiceprezes VIMN Polska. Modyfikacja ramówki stacji ma poprawić jej wyniki.

Daniel ReszkaArticle

Viva Polska od poniedziałku 2 lutego br. codziennie między 6.00 a 18.00 nadaje pasmo „Viva Dance” z teledyskami, głównie z gatunku muzyki tanecznej (w weekendy z przerwami na inny blok z klipami "Ty wybierasz"). Poza tym klipy obecne są na jej antenie też między ok. 2.00 a 6.00 w nocy, co oznacza, że muzyka emitowana jest w stacji codziennie aż przez 16 godzin.

Dotąd było to w sumie 10 godzin, bowiem teledyski nadawano od 2.00 w nocy do ok. 12.00. Z emisji klipów kiedyś grająca muzykę niemal cały czas Viva stopniowo rezygnowała przez ostatnie lata. Duże zmiany programowe w stacji wprowadzono m.in. latem 2012 roku (więcej na ten temat).

Nadawca ograniczanie pasm z klipami tłumaczył tym, że chce stawiać na unikalną ofertę programową, którą widzowie mogą identyfikować tylko ze Vivą. Te same teledyski zaś oglądać można na różnych kanałach.

- Wprowadzona zmiana to rzeczywiście trochę powrót do korzeni Vivy, a także ukłon w stronę fanów dance’owych rytmów - mówi Wirtualnemedia.pl Daniel Reszka, wiceprezes VIMN Polska ds. produktu i marketingu - Istotną inspiracją do ewolucji w kierunku połączenia znanych i lubianych dłuższych form rozrywkowych z „electronic dance music” były dla nas podróże po Polsce i wizyty w dużych klubach muzycznych przy okazji lokalnych produkcji. Tam obserwowaliśmy, co podoba się ludziom, którzy przyszli się po prostu dobrze bawić - wyjaśnia Reszka. Podkreśla on, że nowa ramówka Vivy ma być odpowiedzią na obserwacje stylu życia młodych i trendów na rynku rozrywki telewizyjnej.

 - Viva jest stacją komercyjną i oczywiście głównym celem zmian ramówkowych jest podniesienie oglądalności - przyznaje Reszka. A strategia zmniejszania ilości muzyki nie szła dotąd w parze z rosnącymi wynikami oglądalności Vivy. Wręcz przeciwnie, widownia stacji malała.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w 2012 roku kanał Viva Polska miał 0,41 proc. udziału w rynku telewizyjnym, w 2013 roku - 0,24 proc. , a w 2014 roku już tylko 0,15 proc. Udział spadał też w grupie docelowej 13-29, gdzie w 2013 roku wynosił 0,8 proc., a w ub.r. - 0,52 proc.

W paśmie po godz. 18.00 Viva Polska nadal emituje programy rozrywkowe i reality-show jak m.in. „Z kamerą u Kardashianów”, „Miłość na bogato”, „Królowe hardkoru ” czy „Spanie z gwiazdami”. - Te propozycje mają stałą i lojalną widownię, chcemy niezmiennie oferować jej dużą dawkę rozrywki - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Daniel Reszka.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Viva Polska wraca do korzeni. Znów więcej teledysków

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Zaraz zaraz. Gdy w połowie 2012 roku w Vivie niemal zupełnie skasowali muzykę szefostwo zapewniało dzięki temu chcą się wyróżniać na rynku i podnieść oglądalność. Teraz łatwiej powiedzieć że wracają do korzeni niż przyznać się do klęski.
odpowiedź
User
notoryczny hejter
LOL w stacji muzycznej wreszcie pojawi się muzyka
odpowiedź
User
ącki
Pod dwóch latach skumali że kontent zagraniczny się nie sprawdził, tego chłamu co puszczali nikt nie oglądał
odpowiedź