SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

12,3 mln zł odpisów aktualizujących w Vivid Games, wartość „Mayhem Combat” niższa o 4,5 mln zł

Produkująca gry mobilne spółka Vivid Games zdecydowała o dokonaniu odpisów aktualizujących na koniec grudnia 2021 r. na kwotę 12,29 mln zł, wynikających z utraty wartości niektórych z projektów rozwojowych. Spółka podkreśliła, że odpisy przełożą się pozytywnie na wynik w 2022 roku, dzięki zmniejszeniu rocznej wartości amortyzacji o ok. 2 mln zł.

Article

Vivid Games podał, że na kwotę odpisów składają się nakłady netto poniesione na gry w łącznej kwocie 8,2 mln zł oraz na technologie w łącznej kwocie 4,1 mln zł.

W zakresie gier, największy udział w odpisie ma "Mayhem Combat" (4,5 mln zł), która w ocenie zarządu nie prezentuje obecnie potencjału komercyjnego, także w zakresie dywersyfikacji tego tytułu na kolejnych platformach sprzętowych, takich jak Nintendo Switch. Mniej istotnie na łączną sumę odpisów wpłynęły inne tytuły i prototypy gier z segmentów mid-core oraz hyper-casual.

Z kolei w zakresie technologii, największa suma odpisu wynika z technologii wspierającej silnik SWIM (2 mln zł) oraz technologii związanej z tworzeniem gier z segmentu hyper-casual (0,3 mln zł), które nie prezentują już wartości użytkowej, m.in. w związku z rezygnacją przez spółkę z zaangażowania w segment hyper-casual.

Odpisy w Vivid Games są niepieniężne

"Odpisy mają charakter jednorazowy oraz niepieniężny. Nie mają wpływu na stan środków pieniężnych, płynność finansową spółki lub możliwość realizacji celów strategicznych" - napisano w komunikacie firmy.

Vivid Games zastrzegł, że wskazana kwota odpisu może ulec zmianie w trakcie badania sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta

Według wstępnych danych w styczniu br. Vivid Games zanotowało 2,8 mln zł przychodów sprzedażowych i 0,25 mln zł zysku netto. Na koniec stycznia na rachunkach spółki było 3,43 mln zł.

- Bardzo świadomie realizujemy przedstawioną w listopadzie strategię i inwestujemy w dokładnie te aktywności, które zwiększają prawdopodobieństwo sukcesu. Poza rozwojem Real Boxing 2, kończymy wstępne prace koncepcyjne i jeszcze w tym kwartale przedstawimy pomysł na tytuł bazujący na sprawdzonej meta-grze RB2. Równolegle rozwijamy tytuły, które są w stanie generować przychody na poziomie co najmniej 0,3 mln USD miesięcznie. Dział wydawniczy prowadzi też kilka rozmów, które mogą mieć istotne znaczenie dla sytuacji spółki w kolejnych okresach - wyliczył w komunikacie prasowym Piotr Gamracy, członek zarządu spółki.

- Niebawem będziemy mogli zdradzić więcej szczegółów - zapowiedział.

W czterech kwartałach zakończonych we wrześniu ub.r. Vivid Games zanotowała 24,01 mln zł przychodów sprzedażowych i 1,77 mln zł straty netto, wobec 30,46 mln zł wpływów i 2,09 ml zł zysku netto rok wcześniej.

Głównymi akcjonariuszami spółki są jej prezes Jarosław Wojczakowski (ma walory stanowiące 22,47 proc. kapitału) i Remigiusz Kościelny (22,45 proc.).

 

Dołącz do dyskusji: 12,3 mln zł odpisów aktualizujących w Vivid Games, wartość „Mayhem Combat” niższa o 4,5 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl