SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

vod.pl liderem zasięgowym. W górę Player.pl, TVP.pl i Ipla.tv - w dół HBO GO (TOP serwisów VoD)

Wśród serwisów VoD liderem zasięgowym jest bez zmian vod.pl. W skali miesiąca duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły należące do nadawców telewizyjnych witryny Player.pl, sekcja VoD na TVP.pl i Ipla.tv, natomiast spore spadki zanotowały HBOGO.pl i dział VoD na WP.pl.

Article

Według danych z badania Gemius/PBI we wrześniu vod.pl odwiedziło 3,44 mln realnych użytkowników, czyli 12,19 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali w serwisie 13,95 mln odsłon.

Natomiast zdecydowanie najwięcej odsłon zanotowały trzy serwisy na kolejnych pozycjach pod względem zasięgu. Na Player.pl (Grupa TVN Discovery) 2,98 mln internautów wykonało 43,25 mln odsłon (na każdego przypadło średnio 14,5 odsłony), Netflix zanotował 2,91 mln użytkowników i 40,56 mln odsłon, a sekcja VoD portalu TVP.pl - 2,83 mln użytkowników i 35,43 mln odsłon.

Z kolei Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) przy 1,76 mln odwiedzających miała 26,97 mln odsłon (co daje przeciętnie 15,3 odsłony na użytkownika), a NCplusgo.pl, dostępny tylko dla abonentów Platformy Canal+ - 323,1 tys. odwiedzających i 8,41 mln odsłon (średnio 26 odsłon na internautę).

Wśród serwisów w pełni odpłatnych drugie miejsce za Netfliksem zajmuje sekcja Premium CDA.pl, na której w zeszłym miesiącu 2,55 mln internautów wygenerowało 17,45 mln odsłon. CDA z racji obecności na warszawskiej giełdzie jako jedyny wydawca z zestawienia podaje swoje dokładne statystyki - na koniec sierpnia dział Premium miał 207 tys. subskrybentów, wobec 172,1 tys. na koniec ub.r. Oznacza to, że pozostałe ponad 2 mln internautów korzysta z darmowego okresu próbnego lub jedynie przegląda ofertę serwisu, nie wykupując do niego dostępu.

HBOGO.pl zanotował 982,2 tys. użytkowników i 13,58 mln odsłon, natomiast dostępny od niedawna w Polsce Chili.com przy 760,8 tys. odwiedzających miał 2,23 mln odsłon.

Duża część serwisów z zestawienia w badaniu Gemius/PBI nie audytowana, dlatego dla wszystkich nie podano statystyk czasu korzystania. Witryna WP Pilot, ze streamingiem kilkudziesięciu stacji telewizyjnych, w badaniu jest klasyfikowana w kategorii wideo, a nie VoD.

W skali miesiąca vod.pl osiągnął niewielkie wzrosty - o 18,7 tys. użytkowników (0,5 proc.) i 422,6 tys. odsłon (3,1 proc.). Natomiast Netflix.pl przy symbolicznym spadku liczby odwiedzających zyskał 961,9 tys. odsłon (2,4 proc.), a sekcja Premium CDA.pl straciła 6,8 tys. użytkowników i 1,58 mln odsłon (to odpowiednio 0,3 i 8,3 proc. w dół).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W związku ze startem jesiennych ramówek telewizyjnych duże wzrosty osiągnęły serwisy czołowych nadawców. Player.pl zyskał 905 tys. odwiedzających i 23,31 mln odsłon (43,6 i 116,9 proc. w górę), sekcja VoD na TVP.pl - 700,5 tys. użytkowników i 5,87 mln odsłon (32,9 i 19,8 proc.), a Ipla.tv - 765,6 tys. użytkowników i 16,42 mln odsłon (77,2 i 155,6 proc.).

Mocno w górę poszły też statystyki Chili.com - o 149,2 tys. odwiedzających i 1,16 mln odsłon (czyli odpowiednio 24,4 i 108,8 proc.), a NCplusgo.pl zyskał 21,8 tys. użytkowników (7,2 proc.) i 1,15 mln odsłon (15,8 proc.).

Za to HBOGO.pl zanotował spadek o 469,9 tys. użytkowników (32,4 proc.) i 5,99 mln odsłon (30,6 proc.), a VoD na WP.pl - o 454,5 tys. odwiedzających (18,5 proc.) i 1 mln odsłon (10,4 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: vod.pl liderem zasięgowym. W górę Player.pl, TVP.pl i Ipla.tv - w dół HBO GO (TOP serwisów VoD)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Śmieszne już PBI
Drogie PBI. Takie badanie wideo w internecie jest o kant stołu. Czy vod.pl jest liderem, bo wchodzi na niego najwięcej ludzi? Czy dlatego, że ma najwięcej odsłon? Oba parametry nie pokazują ile materiałów, i jak długo, oglądano. Badanie w takie postaci staje się: 1) zbędne 2)deprecjonuje PBI jako potrzebną do czegokolwiek jednostkę. Mam nadzieje, że Agnieszka w Nielsenie utrze Wam nosa badaniem internetu z wideo łącznie.
6 0
odpowiedź