SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Vogue Polska” wejdzie na rynek w I kwartale 2018. Naczelnym Filip Niedenthal

W I kwartale 2018 roku na rynku pojawi się polska wersja magazynu „Vogue” - w formie drukowanego pisma i serwisu internetowego. Redaktorem naczelnym będzie Filip Niedenthal, ambasadorem marki modelka Małgorzata Bela, a wydawcą pisma Katarzyna Kulczyk.

Od lewej: Małgorzata Bela, Filip Niedenthal i Katarzyna Kulczyk (fot. mat. prasowe) Article

Jak już informowaliśmy, wydawnictwo Condé Nast International uruchomi w I kwartale 2018 roku polską edycję „Vogue'a”. Redaktorem naczelnym został Filip Niedenthal, a ambasadorem marki modelka Małgorzata Bela. Magazyn wydawać będzie spółka Visteria, założona przez Katarzynę Kulczyk. Tytuł będzie miesięcznikiem i ukaże się w nakładzie 50 tys. egz.

Magazyn będzie zawierał istotną część materiałów (sesji zdjęciowych i tekstów) przygotowywanych przez polski zespół. Wydawnictwo uruchomi także internetową wersję polskiego „Vogue'a”.

- Chcemy, aby Vogue Polska był platformą do promowania utalentowanych, polskich kobiet - zarówno na arenie międzynarodowej jak i w naszym kraju, nie tylko z punktu widzenia mody, ale we wszystkich aspektach kultury - powiedziała Katarzyna Kulczyk.

- Bardzo wierzymy w wizję, kreatywność i entuzjazm jej i jej zespołu - dodała Karina Dobrotvorskaya, prezes Condé Nast New Markets. - Start nowego pisma w obecnym krajobrazie medialnym sam w sobie jest wyzwaniem. Rynek jest zatłoczony, a „Vogue” wchodzi na niego ostatni, ale jako król. Celem jest bycie najlepszym, liderem branży luksusowej - zapowiedziała.

Obecnie zdecydowanie najpopularniejszym miesięcznikiem luksusowym i shoppingowym jest „Twój Styl”, którego średnia sprzedaż ogółem w pierwszym kwartale br. według ZKDP wynosiła 169 218 egz., podczas gdy drugi w zestawieniu „Avanti” zanotował 88 266 egz.

Karina Dobrotvorskaya zaznaczyła, że Condé Nast rozważało uruchomienie polskiej edycji „Vogue'a” od kilku lat. - Głównymi argumentami za tym, żeby zrobić to teraz, jest silny ostatnio wzrost polskiej gospodarki i rynku dóbr luksusowych - stwierdziła.

Według KPMG liczba zamożnych i bogatych Polaków w ub.r. przekroczyła milion, a na dobra i usługi luksusowe wydali oni łącznie 16,4 mld zł, o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Firma prognozuje, że w 2020 roku wartość tej branży wyniesie już 21 mld zł, a najszybciej, po ponad 10 proc. rocznie, będzie zyskiwał segment luksusowej biżuterii i zegarków.

Filip Niedenthal to były szef polskiej edycji "Esquire" oraz wieloletni współpracownik takich tytułów jak „Viva!”, "Twój Styl" i "Harper's Bazaar". Był także redaktorem naczelnym miesięcznika „Podróże”. Jest absolwentem London College of Fashion, gdzie studiował na wydziale dziennikarstwa modowego. Zostanie czwartym mężczyzną, któremu Conde Nast powierzyło w tym roku funkcję redaktora naczelnego „Vogue'a”.

- Mimo nieobecności na polskim rynku, „Vogue” jest tu jednym z najlepiej znanych tytułów, mając taką otoczkę opiniotwórczości i prestiżu, z którą żadne inne pismo, z Polski i zagranicy, nie może konkurować - przekonuje Niedenthal.

Małgorzata Bela to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich modelek. Pracę rozpoczęła w 1997 w warszawskiej agencji Model Plus. - Ma niedoścignione doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi markami, fotografami i stylistami, co pomoże „Vogue Polska” zyskać wiarygodność i nawiązać kluczowe relacje. Jest idealnym łącznikiem między Polską a światowym rynkiem mody - podkreśliła Karina Dobrotvorskaya.

"Vogue" powstał w 1892 roku i wydawany jest w 22 krajach (m.in. Australia, Brazylia, Chiny, Grecja, Holandia, Indie, Japonia, Korea Południowa, Meksyk, Niemcy, Portugalia, Rosja, Tajwan, Turcja, Ukraina, Tajlandia i Włochy). Redaktor naczelną pierwotnej, amerykańskiej wersji jest obecnie Anna Wintour, uznawana za wyrocznię mody na całym świecie.

Od lutego 2013 roku na polskim rynku obecne jest inne ikoniczne pismo, zajmujące się modą: "Harper's  Bazaar" (Hearst-Marquard Publishing). Tytuł wydawany jest na bazie licencji uzyskanej od amerykańskiego wydawnictwa Hearst Inc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Vogue Polska” wejdzie na rynek w I kwartale 2018. Naczelnym Filip Niedenthal

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gosc
Ikoniczne pismo?
22 14
odpowiedź
User
Gaba
Promowanie utalentowanych kobiet, platforma promocji:)
Ciekawe jakie będzie kryterium doboru
21 12
odpowiedź
User
nincia
Miło byłoby jakbym się załapała na darmowy staż na rok, dwa na początku!
17 11
odpowiedź
User
Lolo
Sorry, ale w ostatnich latach marka Vogue się bardzo zdewaluowała. Od czasu kiedy Anna Wintour zaczęła wpuszczać na okładki celebrytów wątpliwego sortu, to Vogue nie różni się wiele od People. Tak, tak wiem, że są różne, narodowe edycje pisma, ale markę ocenia się przez jej najbardziej znane wydania.
34 15
odpowiedź
User
meric
niszowa marka , w Polsce nieznana, ale maja budżet to na kilka lat mogą się pobawić zanim ich centrala nie odetnie
20 12
odpowiedź