Volkswagen chce uruchomić w Europie 36 tys. punktów ładowania samochodów elektrycznych

Koncern Volkswagena planuje do 2025 roku uruchomić w Europie 36 tys. stacji ładowania, w tym 11 tys. punktów stworzy marka Volkswagen. Firma przeznaczy na to 250 mln euro. W Polsce zostanie zbudowanych 350 publicznych ładowarek.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Volkswagen chce uruchomić w Europie 36 tys. punktów ładowania samochodów elektrycznych

Koncern Volkswagena wybuduje do 2025 roku w całej Europie łącznie 36 tys. punktów ładowania, 11 tys. z nich stworzy marka Volkswagen. Powstaną one w fabrykach Volkswagena oraz u 3 tys. dealerów marki we wszystkich większych miastach.
Firma dokona tego we współpracy z firmą Elli (Electric Life), która zajmuje się tego rodzaju infrastrukturą, oraz serwisem „We Charge”. W rozbudowę sieci stacji w Europie koncern zainwestuje łącznie 250 mln euro.

Koncern prowadzi również inne działania przyczyniające się do powstawania coraz większej liczby stacji ładowania.

- Infrastruktura staje się decydującym czynnikiem popularyzacji samochodów elektrycznych. Ładowanie auta musi być równie łatwe i oczywiste, jak ładowanie smartfona. Dlatego przede wszystkim potrzebujemy znacznie większej liczby ogólnodostępnych stacji oraz prostych zasad dotyczących montażu prywatnych wallboksów. Volkswagen chce zaznaczyć swój udział w tej dziedzinie, dlatego na wszystkich poziomach angażuje się w budowę infrastruktury ładowania – mówi Thomas Ulbrich, członek zarządu ds. samochodów elektrycznych marki Volkswagen.

Budowa infrastruktury w różnych wariantach wykorzystania

Z szacunków Volkswagena wynika, że w przyszłości 70 proc. ładowań akumulatorów będzie odbywało się w domu lub w miejscu pracy właściciela auta. Dlatego od 2020 roku firma Elli należąca do Volkswagena klientom prywatnym oraz firmom zaoferuje wallboksy w przystępnych cenach wraz z montażem oraz dostawą energii ze źródeł odnawialnych. W fabrykach Volkswagena w Niemczech powstanie łącznie 4 tys. punktów ładowania dla pracowników, wiele z tych punktów będzie ogólnodostępnych.

Około jednej czwartej ładowań będzie dokonywanych w publicznych stacjach zasilania w energię. Za pośrednictwem serwisu Volkswagena „We Charge” klienci będą mogli w przyszłości korzystać z ponad 100 tys.punktów ładowania w Europie – w dalszej perspektywie ma ich powstać 150 tys. Planowane jest też podjęcie współpracy z sieciami handlu detalicznego tak, by klienci mogli wygodnie ładować swoje samochody podczas zakupów. Pierwszy krok w tym kierunku uczyniło Tesco w Wielkiej Brytanii, mają do niego dołączyć kolejne sieci.

Volkswagen Group Polska wraz z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych prowadzi szkolenia dotyczące elektrycznej mobilności dla samorządów największych miast w Polsce.

Volkswagen zadbał także o możliwość ładowania akumulatorów podczas podróży na dalekich dystansach – modele należące do rodziny ID. mają duży zasięg i mogą być „tankowane” na stacjach szybkiego ładowania. Volkswagen ID.3, zależnie od wersji, może być zasilany na takiej stacji energią o mocy od 100 do 125 kilowat. W ramach spółki IONITY Volkswagen wybuduje ponadto do 2020 roku wraz z partnerami 400 stacji szybkiego ładowania, na których będzie się znajdować do 2,4 tys. stanowisk. Stacje zostaną usytuowane przy drogach szybkiego ruchu i autostradach w całej Europie. Polska także ujęta jest w planie, przy autostradach A1, A2 i A4 w 12 miejscach zbudowane zostaną szybkie ładowarki.

Volkswagen zamierza budować stacje szybkiego ładowania również w miastach. Pierwszych 28 stacji znajdujących się poza autostradami ma być już do końca czerwca uruchomionych w Wolfsburgu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu