SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Volkswagen rezygnuje z reklam na Super Bowl 2015. Podobnie jak Jaguar i Lincoln

Koncern Volkswagen nie zamierza emitować swoich reklam przy transmisji Super Bowl 2015. Wcześniej wycofały się z tego Jaguar i Lincoln. Emisję swoich spotów potwierdzają za to inne firmy.

Article

Reklamowe spoty Volkswagena towarzyszyły transmisjom z Super Bowl nieprzerwanie od 2011 do 2014 r. Pierwsza reklama przygotowana przez niemiecką firmę na finały ligi NFL zatytułowana „The Force” zrobiła furorę stając się najczęściej oglądanym spotem z Super Bowl 2011 oglądanym w internecie. Do dzisiaj film doczekał się na YouTubie ponad 60 mln odsłon.

W tym roku Volkswagen oświadczył jednak, że nie zamierza emitować swoich materiałów reklamowych podczas telewizyjnej transmisji z imprezy. - Volkswagen jest wielkim fanem Super Bowl, wydarzenie to było dla nas zawsze silną platformą marketingową - stwierdził w oświadczeniu rzecznik koncernu. - Jednak w 2015 roku nasze plany reklamowe i projekty promocyjne są związane z innymi wydarzeniami. Zapewniamy, że Volkswagen powróci do Super Bowl wtedy, gdy będzie to odpowiedni moment dla naszej marki - zapowiedział.

W poprzednich latach przy okazji Super Bowl pojawiało się tak wiele reklam firm motoryzacyjnych, że czas reklamowy związany z wydarzeniem określano mianem „Auto Bowl”. Jednak stacja NBC, która będzie transmitować najbliższą imprezę przyznaje, że w przyszłym roku raczej się to nie powtórzy. Nadawca podaje, że do tej pory producenci samochodów wykupili o połowę mniej czasu antenowego na reklamy, niż w roku 2012. Rezygnację z promocji swoich marek podczas Super Bowl oprócz Volkswagena potwierdziły też firmy Jaguar i Lincoln, które reklamowały się podczas transmisji jeszcze w 2014 r. W tym sezonie spoty sprzedawane przez NBC są droższe niż przed rokiem - za 30 sekund trzeba zapłacić 4,5 mln dol. (więcej informacji tutaj).

W przeciwieństwie do Volkswagena, Jaguara i Lincolna niektórzy reklamodawcy potwierdzili już swoją obecność w trakcie Super Bowl 2015. Zrobiły tak firmy i marki Anheuser-Busch InBev, Doritos (PepsiCo's Frito-Lay), Loctite, McDonald's, Mercedes-Benz, Mophie, Pepsi (PepsiCola), Skittles (Mars Inc.), Toyota i Wix.com.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Volkswagen rezygnuje z reklam na Super Bowl 2015. Podobnie jak Jaguar i Lincoln

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl