SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Vox FM i TOK FM z największymi wzrostami reklamowymi, na czele RMF FM przed Radiem ZET (TOP 10)

W okresie od stycznia do sierpnia br. wpływy reklamowe stacji radiowych ogółem wzrosły o ponad 25 proc. w skali roku. Największą dynamikę przychodów zanotowały Vox FM, TOK FM i Radio ZET.

Przez pierwszych osiem miesięcy br. stacje radiowe zarobiły cennikowo na reklamach 3,4 mld zł, o 25,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.

Niezmiennie liderem wpływów z reklam wśród rozgłośni jest RMF FM. Stacja ta w omawianym okresie zarobiła na reklamach 922,3 mln zł, czyli 14,6 proc. więcej niż przed rokiem. Na okres wakacyjny ceny reklam w RMF FM podwyższono średnio o 2,7 proc.

Procentowo najbardziej zwiększyły się wpływy reklamowe Vox FM, TOK FM i Radia ZET. Vox FM zwiększyło przychody w skali roku o 45,3 proc., do 48,2 mln zł, a TOK FM - o 40,6 proc., do 68,5 mln zł. Z kolei Radio ZET zarobiło z kolei 30,8 proc. więcej - 711,6 mln zł.

Przypomnijmy, że latem br. Grupa Radiowa Time podniosła ceny reklam w swoich stacjach, a w VOX FM stawki wzrosły średnio o 14 proc.

Reklamodawcy przeznaczyli też więcej na reklamy w radiu Złote Przeboje Warszawa, radiowej Trójce i Jedynce oraz w Esce Warszawa. Pierwsza z tych stacji osiągnęła wpływy reklamowe w wysokości 41,3 mln zł (wzrost o 24,8 proc.). Trójka zarobiła 165,9 mln zł (więcej o 22,8 proc.), Jedynka - 97,4 mln zł (22,3 proc. więcej), natomiast Eska Warszawa zwiększyła wpływy z reklam o 15 proc., do 44,4 mln zł.

W czołówce stacji z największymi przychodami reklamowymi pojawiły się Złote Przeboje Poznań i RMF Classic, rok wcześniej będące poza pierwszą dziesiątką. Wypadły z niej natomiast Eska Wrocław i Eska Poznań.

Wpływy reklamowe stacji radiowych

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VIII 2014

I-VIII 2015

zmiana proc.

RMF FM

804 628 075 zł

922 298 725 zł

14,6

RADIO ZET

544 022 025 zł

711 605 470 zł

30,8

PROGRAM III POLSKIEGO RADIA

135 126 430 zł

165 925 510 zł

22,8

PROGRAM I POLSKIEGO RADIA

79 590 040 zł

97 366 520 zł

22,3

TOK FM

48 715 140 zł

68 476 286 zł

40,6

VOX FM

33 157 180 zł

48 186 560 zł

45,3

ESKA WARSZAWA

38 565 560 zł

44 361 570 zł

15

ZŁOTE PRZEBOJE WARSZAWA

33 075 150 zł

41 288 566 zł

24,8

ZŁOTE PRZEBOJE POZNAŃ

B.D.

40 163 623 zł

B.d.

RMF CLASSIC

B.D.

38 857 396 zł

B.d.

razem

2 716 268 235 zł

3 397 178 403 zł

25,1

Dołącz do dyskusji: Vox FM i TOK FM z największymi wzrostami reklamowymi, na czele RMF FM przed Radiem ZET (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl