SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W 2009 r. Polacy protestowali najczęściej przeciw reklamie „Playboya” z Anną Muchą

W ubiegłym roku do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wpłynęło prawie 630 skarg, z czego ponad połowa dotyczyła przekazów outdoorowych. W aż 155 przypadkach Polacy protestowali przeciwko kampanii reklamowej „Playboya” z Anną Muchą na okładce.

W 2009 r. Polacy protestowali najczęściej przeciw reklamie „Playboya” z Anną Muchą

W 2009 roku Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy otrzymał 627 skarg, z których aż 273 dotyczyło naruszania w przekazach reklamowych godności kobiet. W 250 protestach reklamom zarzucano obrażanie, dyskryminowanie i agresywność. W 30 przypadkach konsumenci oskarżyli reklamodawców o wprowadzanie w błąd, a w 12 przypadkach – o wywoływanie strachu.

Aż 155 skarg dotyczyło jesiennej kampanii reklamowej czasopisma „Playboy” z Anną Muchą na okładce. Niemniej Komisja Etyki Reklamy oceniła, że przekaz wykorzystywany w tej akcji nie narusza kodeksu branżowego (więcej – link: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/anna-mucha-w-reklamie-playboya-nieszkodliwa-dla-dzieci-i-mlodziezy). Nieco mniej protestów było związane z reklamami napoju Ozone i tygodnika „Wprost”.



Ponad połowa wszystkich skarg dotyczyła przekazów outdoorowych. Natomiast najmniej kontrowersji wywołały reklamy kinowe, prasowe i marketing bezpośredni.


Zdecydowanie najczęściej Polacy protestowali przeciwko reklamom wydawnictw – przede wszystkim „Playboya” i „Wprost” – oraz żywności i napojów.


W 2009 roku Komisja Etyki Reklamy w 14 przypadkach oceniła, że reklama narusza kodeks branżowy. Jednak ponad połowa zaskarżonych kampanii została oczyszczona z zarzutów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W 2009 r. Polacy protestowali najczęściej przeciw reklamie „Playboya” z Anną Muchą

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andrzej
Nie mają innego zajęcia to protestują....z nudów!
odpowiedź
User
Marko
A ty Andrzeju, czym tak zajęty jesteś?
odpowiedź
User
Maciej
Większość tych uwag jest wyssana z palca (jak np reklama Tyskie i problem barmana). A jeżeli chodzi o reklamy naprawdę kontrowersyjne, to ich tworzenie i emisja stały się nową metodą marketingu - zasada: popularność reklamy zdjętej z anteny kilkukrotnie wzrasta w sieci. Przykładem mogą być reklamy Axe i akcja POWIEDZ NIE CENZURZE.
I tyle w tym temacie...
odpowiedź