SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W 2009 roku spadły wpływy reklamowe Polsatu, na papierze więcejzarobiła TVP i TVN

Liderem wpływów reklamowych w 2009 r. jest telewizja TVN. Stacjazarobiła cennikowo 1,148 mln złotych, drugie miejsce z 941 mlnzłotych przypadło Polsatowi. Wśród stacji tematycznych na pierwszymmiejscu znalazła się VIVA Polska (wzrost o 170 proc.) - top 20stacji i reklamodawców.

Wpływy z reklam TVN w okresie styczeń-maj br.wyniosły 1,148 mln zł i były o 9 proc. wyższe niż w analogicznymokresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl dane TNSOBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników inie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się TelewizjaPolsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie941 mln zł (o 15 proc. mniej niż w 2008 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 zkwotą 720 mln zł, czyli o 25 proc. wyższą niż rok wcześniej.Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowaławzrost wpływów z reklam o 27 proc. do poziomu 495 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, którabyła jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychodywyniosły 137 mln zł i były o 150 proc. wyższe niż rok temu.


I-V2009ZMIANA
TVN1 148 510 768 zł9,0%
Polsat941 296 629 zł-14,9%
TVP1720 739 663 zł24,6%
TVP2495 747 723 zł27,1%
VIVA Polska137 429 340 zł170,5%
AXN129 860 907 zł19,5%
TV4117 887 091 zł2,8%
TV Puls90 323 997 zł-17,7%
TVN 2489 740 905 zł1,2%
MTV Polska76 317 905 zł32,5%
TVN Siedem65 038 214 zł4,2%
TVP INFO52 651 184 zł16,6%
Discovery51 803 040 zł4,3%
TVN Style42 378 618 zł69,7%
Jetix41 029 135 zł-5,7%
4fun TV35 869 737 zł-30,2%
Hallmark35 000 855 zł14,8%
Tele 534 639 479 zł3,0%
National Geographic Channel31 418 010 zł7,0%
VH1 Polska30 918 970 zł13,3%



I-V2008
Polsat1 106 318 091 zł
TVN1 053 685 702 zł
TVP1578 561 901 zł
TVP2390 112 195 zł
TV4114 685 327 zł
TV Puls109 777 668 zł
AXN108 641 759 zł
Polsat Sport98 730 210 zł
TVN 2488 642 381 zł
TVN Siedem62 404 890 zł
MTV Polska57 593 140 zł
4fun TV51 415 473 zł
VIVA Polska50 807 820 zł
Discovery49 675 880 zł
TVP INFO45 150 229 zł
Jetix43 492 561 zł
Cartoon Network42 350 950 zł
Polsat Cafe38 501 244 zł
Tele 533 628 094 zł
Hallmark30 478 197 zł


Najwięksi reklamodawcy
Unilever Polska, PTK Centertel i Nestle Polska to firmy, któreprzeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w 2009 roku.


I-V2009
UNILEVER POLSKA232 863 060 zł
PTK CENTERTEL138 561 093 zł
NESTLE POLSKA132 700 128 zł
POLKOMTEL121 908 663 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA115 690 455 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONSPOLS108 796 193 zł
L'OREAL POLSKA102 226 071 zł
DANONE96 649 517 zł
US PHARMACIA89 464 792 zł
RECKITT BENCKISER79 911 268 zł
HENKEL62 439 468 zł
MARS POLSKA61 219 600 zł
P451 529 775 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES51 080 684 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA48 848 410 zł
NIVEA POLSKA48 200 026 zł
FERRERO POLSKA47 546 525 zł
BRAK ADV45 935 583 zł
KRAFT FOODS44 999 910 zł
GLAXOSMITHKLINE42 696 082 zł

I-V2008
UNILEVER POLSKA215 461 607 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONSPOLS173 211 855 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA106 259 178 zł
NESTLE POLSKA104 361 797 zł
L'OREAL POLSKA103 918 070 zł
POLKOMTEL98 439 996 zł
RECKITT BENCKISER84 108 441 zł
DANONE83 244 052 zł
PTK CENTERTEL80 994 324 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES61 595 460 zł
US PHARMACIA61 181 371 zł
HENKEL55 334 348 zł
MARS POLSKA50 588 130 zł
NIVEA POLSKA48 785 442 zł
TV PROMOTION GROUP48 028 267 zł
P444 169 699 zł
GLAXOSMITHKLINE43 627 308 zł
COLGATE - PALMOLIVE43 168 318 zł
AGORA S.A.41 578 889 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA40 206 237 zł



Wszystkie dane mają charakter cennikowy. Nie uwzględniająudzielanych rabatów.

Dołącz do dyskusji: W 2009 roku spadły wpływy reklamowe Polsatu, na papierze więcejzarobiła TVP i TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl