SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W 2016 r. powstało w Polsce 2,8 tys. reklam telewizyjnych (TOP producentów, agencji i marek)

W ubiegłym roku w Polsce, zrealizowano 2795 spotów telewizyjnych - wynika z analizy przygotowanej przez zespół researcherów Papaya Films. To studio wyprodukowało ich najwięcej, największą ich liczbę zleciła agencja GPD, a najaktywniejszym pod tym względem marketerem był Lidl Polska.

Article

Z dokumentu wynika, że najbardziej aktywni telewizyjni klienci w 2016 roku to hipermarkety, banki i ubezpieczenia, telefonia komórkowa oraz firmy farmaceutyczne. Analiza uwzględnia podstawowe wersje filmów reklamowych, bez skrótów i zmian packshotowych.

Najwięcej filmów zrealizowały studia produkcyjne: Papaya Films (222), OTO (215), Propeller (145), GPD Film Studio (116) i Film Produkcja (94).

Do najbardziej aktywnych klientów należą: Lidl Polska (99), Jeronimo Martins (65), Orange Polska (63), Play (61) i Agata Meble (60).

Najwięcej filmów reklamowych zrealizowały agencje: GPD (151), Saatchi & Saatchi (122), Opus B (116), Ogilvy (105) i Grey (87). Najbardziej aktywne studia postprodukcyjne: Platige Image (222), Orka (178), Badi Badi (165), Rio De Post (158) i Lunapark (148).

Reżyserzy, którzy przygotowali najwięcej spotów, to Tadek Śliwa, Marciej Szwabe, Kuba Michalczuk, Jacek Szymański i Martyna Iwańska.


- Rynek produkcji filmowej, zarówno do telewizji jak i do internetu rośnie z roku na rok. Polskie domy produkcyjne pracują również dla zagranicznych agencji i klientów. Nasi filmowcy, ekipy techniczne są uznani na całym świecie. Cieszy nas szeroka weryfikacja badania i wsparcie jakie otrzymujemy od czołowych domów produkcyjnych, postprodukcyjnych, twórców i agencji reklamowych - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Kacper Sawicki, szef studia Papaya Films.

Dane pochodzą z oficjalnej komunikacji marketerów, agencji reklamowych, domów produkcyjnych, postprodukcyjnych i twórców filmowych (reżyserów, operatorów, scenografów, kostiumografów) w mediach branżowych i społecznościowych. Prace nad dokumentem trwały 12 miesięcy.

Analiza została zweryfikowana przez 97 podmiotów branżowych, w tym przez agencje reklamowe (m.in. BBDO, Brasil, DDB&tribal, PZL, Saatchi&Saatchi), domy produkcyjne (m.in. Cut Cut, Dobro, Lemon, Propeller, OTO), domy postprodukcyjne (m.in. Badi Badi, Lunapark, Rio De Post, Televisor, Platige).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W 2016 r. powstało w Polsce 2,8 tys. reklam telewizyjnych (TOP producentów, agencji i marek)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Srubaa
2,8 tysiąca reklam i ani jednej godnej uwagi ...
- bzdura.
21 10
odpowiedź
User
Fapaya
Hej Kacper, nie zapomnieliście o takim małym reklamodawcy, jak Aflofarm i ich dom produkcyjny? Nie widać ich tu w Waszym zestawieniu. ;-))) Może rzetelniej?
31 8
odpowiedź
User
plajer
dokaldnie - gdzie jest Aflofarm ? :) To znaczy wiadomo ze oni robia swoje produkcje in the house ale... nawet nie majac dokladnych dancyh wartaloby o tym wspomniec w artykule bo to znaczace info
18 8
odpowiedź
User
To ciekawe
Papaya od lat publikuje raport, w którym zawsze jest na pierwszym miejscu, a informacje zbiera "obserwując fanpejdże" konkurencji.
Powinni mierzyć oglądalność TVP
25 8
odpowiedź
User
Stefek
Tadek Śliwa? Kuba Michalczuk? Bardzo profesjonalny artykuł pisany przez ich znajomego? Czy wszyscy używają takich zdrobnień?
21 8
odpowiedź