W 2020 roku Facebook przeszedł w 100 proc. na energię z OZE

Facebook w 2020 r. w 100 proc. przeszedł na korzystanie z energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych - wynika z opublikowanego we wtorek raportu niefinansowego firmy. Emisja CO2 z działalności operacyjnej Facebooka spadła o 94 proc. w stosunku do 2017 r.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:

Zgodnie z raportem, Facebook zużył na potrzeby swojej działalności w 2020 r. 7,17 TWh energii elektrycznej. Dla porównania, całoroczne zużycie Polski w ubiegłym roku wyniosło 165 TWh. Energia zużyta przez Facebooka w 100 proc. pochodziła ze źródeł odnawialnych. Firma korzysta z prawie 6 GW zakontraktowanych mocy w OZE - to źródła, z których kupuje energię.

Działające źródła wiatrowe i słoneczne, będące własnością Facebooka, osiągnęły moc 2,8 GW. Razem z własnymi projektami OZE, które zostaną ukończone w ciągu trzech lat firma ma w sumie ponad 5,7 GW, które wymagały ok. 7,4 mld dol. inwestycji. Facebook ma np. jedną z największych farm słonecznych w Teksasie - o mocy 300 MW.

Facebook zapewnia w raporcie, że w bilansie energii elektrycznej wzięto pod uwagę np. zużycie energii przez pracowników w czasie pracy zdalnej, z domów. Zużyta przez nich energia została również zakontraktowana w źródłach odnawialnych i policzona zgodnie z metodologią GGP (Greenhouse Gas Protocol).

Na 2021 r. firma zapowiedziała zakontraktowanie energii z kolejnych 900 MW źródeł odnawialnych, w tym np. z pierwszej swojej instalacji, składającej się z fotowoltaiki i magazynu energii. Ma ona moc 180 MW.

Jak przypomniała w raporcie wiceprezes Facebooka Rachel Peterson, we wrześniu 2020 r. firma ogłosiła, że jej strategicznym celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2030 r.

Emisja CO2 z działalności operacyjnej wyniosła 38 tys. ton CO2. W stosunku do roku 2017 r. oznacza to redukcję o 94 proc.

Facebook zatrudniał w 2020 r. ponad 58 tys. pracowników w ponad 80 centrach i biurach, rozsianych po całym świecie.

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce