SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

W ciągu 6 miesięcy rząd wydał na PR ponad milion złotych, 611 tys. na wizerunek w internecie

Fundacja ePaństwo opublikowała dane dotyczące wydatków Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przeznaczonych na działania PR rządu i budowanie jego wizerunku. Okazuje się, że w okresie pomiędzy wrześniem 2017 a lutym 2018 roku wydano na te cele ponad 1,06 mln złotych, a największą pozycję w zestawieniu – z górą 611 tys. stanowią wydatki na doradztwo w zakresie działań w internecie i mediach społecznościowych.

Mateusz Morawiecki w czasie konferencji w Monachium Article

Na swojej stronie internetowej Fundacja ePaństwo przyznaje, że wydobycie od KPRM danych dotyczących kwot wydanych na działania PR-owe i marketingowe zajęło dużo czasu, a podczas całego procesu zostały naruszone ustawowe terminy odpowiedzi na oficjalne pisma.

Ostatecznie kancelaria premiera ujawniła informacje zawierające wydatki obejmujące okres od września 2017 do lutego 2018 r. Okazuje się, że w ciągu pół roku rząd przeznaczył na działania związane z PR i budowaniem własnego wizerunku w różnych kanałach komunikacji kwotę przekraczającą 1,06 mln zł.

Z zestawienia wynika, że na najwyższą kwotę (ponad 611,7 tys. zł) opiewa umowa zawarta pomiędzy KPRM a agencją Whites, w ramach której ta ostatnia ma świadczyć „usługę doradczo – konsultacyjną z zakresu prowadzenia i optymalizacji kampanii online takich jak Google AdWords, Google Display Network, Facebook Ads, YouTube i mailingi”.

2. pozycję na liście pod względem wartości zajmuje kwota z górą 103,2 tys. zł za „zapewnienie obsługi fotograficznej i wykonywanie dokumentacji fotograficznej z udziałem PRM oraz wybranych wydarzeń z udziałem członków RM w okresie od 01.02.2018 do 31.01.2019”, którą ma zrealizować firma o nazwie Mediafot.

Za ponad 96,5 tys. zł firma Green Beam Design Jacek Chojczak zawarła z KPRM umowę, której przedmiotem była (pisownia oryginalna) „organizacja Gali wręczenia Nagród PRM za wyróznione rozprawy doktorskie, dokonania naukowe bedące podstawą nadania stopnia doktora habilitowanego, dorobek naukowy lub artystyczny oraz dokonania naukowo-technicznego w 2017 w dn. 26.10.2017”.

- Uwagę przykuwa zlecenie usługi doradczo-konsultacyjnej z zakresu „prowadzenia i optymalizacji kampanii online takich jak Google AdWords, Google Display Network, Facebook Ads, You Tube; mailingi” za ponad 600 tysięcy złotych – podkreśla Fundacja ePaństwo. - Może nas bulwersować, że instytucje publiczne wydają takie środki na promowanie się w sieciach społecznościowych, ale na pewno nie jest to wyjątkowa sytuacja. Przypomnijmy, że podobne usługi zlecał m.in. PSL.

Według organizacji z jednej strony realia pokazują, że social media to najlepsza forma niebezpośredniej komunikacji z obywatelami. Z drugiej jednak ePaństwo pyta, czy wspieranie monopolu kilku głównych graczy na rynku nie spowoduje, że nie pojawią się żadne alternatywy?

- W tym kontekście warto jednak zauważyć, że za działania wizerunkowe uznano prowadzenie strony Biuletynu Informacji Publicznej, co kosztuje KPRM 12 tysięcy złotych za rok - podkreśla ePaństwo. - Na marginesie zwracamy uwagę, że od dawna funkcjonuje rządowa aplikacja pozwalająca na tworzenie darmowych stron BIP. Pozostałe pozycje wymienione w zestawieniu to tradycyjne wykonywanie fotografii i organizacja uroczystości, w tym na zamówienie Kancelarii Prezydenta - przyznaje organizacja.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W ciągu 6 miesięcy rząd wydał na PR ponad milion złotych, 611 tys. na wizerunek w internecie

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
DOJNA ZMIANA
Rząd Pieniędzy I Stołków tylko PRem stoi. Trollom w intetnecie płacą 100 000 złotych miesięcznie. To pencja dla kilkudziesięci kretów. To już cała fabryka szafernakerów. Miła posadka dla moncicielów.
60 3
odpowiedź
User
Analityk
Najlepszym PR-em jest konkurencyjność polskich firm przemysłowych. Ponieważ tego nie ma, zatem wydane pieniądze powinny być przeznaczone na Badania i Rozwój, ponieważ to determinuje konkurencyjność firm.
45 2
odpowiedź
User
walter
można? można! i to jest pisowskie państwo ...
50 1
odpowiedź
User
marketer
niesamowite
ci prawi i sprawiedliwi ...
50 2
odpowiedź
User
Smuteczek
"Wizerunek w internecie" = armia hejterów i trolli na wrażych portalach?
55 3
odpowiedź
User
so high
1,06 mln wpompowane w polski przemysł to jest szczał w dziesiontkie. Już to widze oczyma wyobraźni. 2023-25 pierwszy samodzielny lot w kosmos, około 2030 zaprosimy NASA do wspólnego projektu wysłania pierwszego załogowego lotu na Marsa. Nie wspominając o superszybkich pociągach, superwielkich statkach i wyprzedzeniu apple i samsunga w produkcji elektroniki mobilej. No ale użyłes mondrych słuw typu determinuje stąd wnosze że wykształcony jesteś i słuchać cie warto !
1 40
odpowiedź
User
BeeataSz
No prosze, a jednak pisowskie trolle zarabiaja świetnie
10 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing