SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W mobilnej bankowości najpopularniejsze sprawdzanie stanu konta i płacenie rachunków

47 proc. konsumentów na świecie w ciągu ostatnich sześciu miesięcy na swoim urządzeniu mobilnym sprawdziło stan konta bankowego lub ostatnią transakcję, a 42 proc. zapłaciło rachunek - wynika z badania Nielsena.

Article

Badanie wykazało, że powyższe aktywności w niedalekiej przyszłości będą jeszcze powszechniejsze. 53 proc. respondentów stwierdziło, że w najbliższych sześciu miesiącach sprawdzenie przez nich stanu konta lub ostatniej transakcji jest wysoce prawdopodobne, a 46 proc. to samo powiedziało o zapłaceniu rachunku.

Mniej popularne z zakresu mobilnej bankowości są takie czynności jak przelew środków między rachunkami, czy deponowanie czeku za pomocą funkcji aparatu.

Najbardziej aktywnymi użytkownikami mobilnej bankowości są badani z regionu Azji i Pacyfiku. Niższe wskaźniki zanotowano w Europie, regionie Afryki i Bliskiego Wschodu oraz Ameryce Łacińskiej. Poniżej globalnej średniej jest także Ameryka Północna, z jednym wyjątkiem: respondenci zza oceanu najczęściej na świecie deponują czeki wykorzystując funkcję aparatu w swoim urządzeniu mobilnym.


Biorąc pod uwagę wiek badanych, najczęściej z mobilnej bankowości korzystają i zamierzają korzystać "Millenialsi" (21-34 lata), a następne jest "Pokolenie Z" (15-20 lat).


Ponadto "Millenialsi" ponad dwa razy częściej niż tzw. "Baby Boomers" (50-64 lata) i "Silent Generation" (65+) twierdzą, że mogliby korzystać z usług wyłącznie mobilnego banku. Taka wyłącznie mobilna bankowość największą popularnością cieszy się w Indiach (46 proc.), Indonezji (37 proc.), Meksyku (34 proc.) i Turcji (34 proc.).

Z kolei jeśli chodzi o bariery dla mobilnej bankowości, badani najczęściej wskazywali, że mają obawy o bezpieczeństwo (53 proc.), preferują tradycyjne placówki bankowe (31 proc.) oraz nie potrzebują tego typu usługi (28 proc.).

Badanie "Nielsen Mobile Shopping, Banking and Payment Survey" zostało przeprowadzone przez firmę Nielsen w dniach 1-23 marca 2016 r. na grupie ponad 30 tys. internautów z 63 państw w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, Ameryce Łacińskiej, regionie Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryce Północnej, reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W mobilnej bankowości najpopularniejsze sprawdzanie stanu konta i płacenie rachunków

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hold
z apek właściwie najczęściej korzystam, jest najprościej. Tym bardziej jesli na biezaco wprowadzają zmiany, tym bardziej mniejsze bankowości. t mobile usługi bankowe też robi aktualizację co może być dobrym ruchem w stronę bardziej nowoczesną jeśli rzeczywiście się sprawdzi
8 8
odpowiedź