SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W newsach i publicystyce Onet przed WP.pl, Interia wyprzedziła TVN24.pl

Onet awansował na pozycje lidera zasięgowego wśród witryn informacyjno-publicystycznych, wysuwając się minimalnie nad WP.pl. Interia wyprzedziła z kolei TVN24.pl, a i.pl po stracie 460 tys. użytkowników znalazł się poniżej Wyborcza.pl i Gazeta.pl.

Strony Onetu (Ringier Axel Springer Polska) z kategorii informacji i publicystyki ogólnej, czyli bez treści lokalnych i o pogodzie, w grudniu ub.r. w wersji www i aplikacji mobilnej odwiedziło 10,77 mln internautów, co dało 36,29 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 42 minuty i 49 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Analogiczna część WP.pl tylko w odsłonie przeglądarkowej przyciągnęła 10,75 mln internautów (36,22 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 47 minut i 3 sekundy.

Interia przed portalami TVN24 i Polsat News

Ponad 2,5 mln użytkowników mniej miały w tej kategorii kolejne portale horyzontalne. Na Interii część informacyjno-publicystyczna zanotowała 7,94 mln odwiedzających, 26,76 proc. zasięgu oraz 28 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na TVN24.pl - 7,29 mln internautów, 24,55 proc. zasięgu oraz 26 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu. Ta druga witryna jest dużo popularniejsze od portalu Polsat News, który zanotował 4,85 mln odwiedzających, 16,35 proc. zasięgu oraz 9 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania.

CZYTAJ TEŻ: Temu i TikTok śrubują rekordy, polscy wydawcy ze spadkami (Mediapanel z grudnia)

Na ponad 25 minut przyciągała każdego użytkownika w tej kategorii jeszcze platforma „Gazety Wyborczej” (Agora). Każdy z 5,74 mln odwiedzających (19,31 proc. zasięgu) spędził na niej średnio 25 minut i 49 sekund.

Niżej są witryny dwóch innych wydawnictw prasowych. Portal i.pl, uruchomiony przez Polska Press jesienią 2022 roku, zanotował 5,61 mln użytkowników, 18,91 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania, a serwis tygodnika „Do Rzeczy” (PMPG Polskie Media) - 4,73 mln internautów, 15,94 proc. zasięgu oraz 7 minut i 12 sekund średniego czasu.

Z kolei witrynę RMF24.pl odwiedziło 6,43 mln internautów (21,66 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 7 minut i 55 sekund.

Większość witryn z zestawienia zanotowały wyższą odwiedzalność niż w listopadzie. Nie zbliżyły się natomiast do wyników z października, miesiąca z końcówką kampanii i wyborami parlamentarnymi. W tamtym miesiącu dziesięć czołowych serwisów miało łącznie 81,5 mln użytkowników, natomiast w grudniu - 70,2 mln (oczywiście bez współodwiedzlaności).

Miesiąc do miesiąca Onet wyprzedził WP.pl w kategorii informacyjno-publicystycznej dzięki wzrostowi liczby odwiedzających o 891 tys. (9 proc.). Średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 2 minuty i 5 sekund (5,1 proc.). Za to WP.pl zwiększyła przewagę w tej drugiej statystyce, bo przy wzroście o 481,3 tys. użytkowników (4,7 proc.) zyskała 5 minut i sekundę (11,9 proc.) przeciętnego czasu korzystania.

CZYTAJ TEŻ: Wyniki TV Republika wystrzeliły także w internecie

O ponad 10 proc. zwiększyła się liczba internautów w sekcjach z informacjami publicystyką na Interii i Wyborcza.pl. Pierwsza zyskała 957,3 tys. użytkowników (13,7 proc.) i 10 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (0,6 proc.), a druga - 718,3 tys. użytkowników (13,4 proc.) oraz aż 9 minut i 42 sekundy średniego czasu (60,2 proc.).

Portal Polska Press ze spadkiem

W części informacyjno-publicystycznej TVN24.pl ubyło 394,8 tys. internautów (5,1 proc.), a przeciętny czas korzystania wydłużył się o 2 minuty i 13 sekundy 99 proc.). Podobnie zmieniły się wyniki dwóch innych witryn. RMF24.pl zanotował spadek liczby użytkowników o 328,5 tys. (4,9 proc.) i minimalny wzrost średniego czasu korzystania (o 3 sekundy, czyli 0,6 proc.), natomiast portal Polsat News - spadek o 238 tys. użytkowników (4,7 proc.) i wzrost średniego czasu o 44 sekundy (8,7 proc.).

DoRzeczy.pl zyskało 339,2 tys. internautów (7,7 proc.), a przeciętny czas korzystania zmniejszył się o 26 sekund (5,7 proc.). W obu statystykach zmalały wyniki i.pl: portal stracił 459,1 tys. użytkowników (7,5 proc.) i 7 sekund średniego czasu korzystania (3,1 proc.).

Dołącz do dyskusji: W newsach i publicystyce Onet przed WP.pl, Interia wyprzedziła TVN24.pl

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
h
Napiszcie, że o pomyłce onetu o Gulczasie. :DDD
Bez wspominania o właściwym, o ile to możliwe.
odpowiedź
User
?
A gdzie radiozet.pl?
odpowiedź
User
olo
A co to jest news? Na pewno nie informacja tylko produkt, w który ludzie klikają. Z reguły bzdura, papka dla ciemnego ludu.
odpowiedź