SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W Onet.tv internauci obejrzeli 50 tys. filmów w dniu debiutu

Jak przedstawiciele branży internetowej i reklamy oceniają Onet.tv? Tylko u nas wypowiedzi szefów telewizji internetowych konkurencyjnych portali.

Pierwszego dnia działalności Onet.tv (wtorek) internauci obejrzeli na platformie 50 tys. klipów filmowych, poinformował prezes Onetu Łukasz Wejchert. Podkreślił, że to wynik, który ocenia jako dobry.

"To był tylko soft launch, dopiero w najbliższych tygodniach rozpoczniemy kampanię reklamową" - powiedział Wejchert. Onet.tv będzie reklamowane na głównym portalu Onet, w telewizji i na billboardach.

"Można uznać, że ciągle jesteśmy w okresie testowym" - powiedział redaktor naczelny portalu Onet.pl Michał Bonarowski. W tej chwili w serwisie można znaleźć ponad 9 tysięcy klipów wideo, ponad 100 programów i 7 kanałów tematycznych - łącznie ponad 17 i pół dnia emisji non stop.

Z czasem Onet.tv ma oferować większy wybór filmów i seriali. Płatny jest tylko dostęp do niewielkiej grupy programów, m.in. transmisji sportowych.

W serwisie znajduje się też kontent tworzony przez internautów. Wejchert zaznaczył jednak, że są to materiały już wyselekcjonowane. "Bardzo ważne jest dla nas wyjaśnienie kwestii wszystkich praw autorskich" - powiedział szef Onetu.

"Będziemy rozwijać się w kierunku personalizacji i interakcji" - zapowiedział Bonarowski. Użytkownik Onet.tv już może przygotowywać np. własne playlisty, w przyszłości będzie powiadamiany o materiałach, które będą go mogły interesować.

Interakcja ma polegać głównie na przesyłaniu linków, lub playlist innym użytkownikom, albo ocenianiu materiałów.

"Z premedytacją zaczynamy od mniejszych ilości opcji, z czasem będziemy wprowadzać nowe. To najwygodniejsze rozwiązanie dla użytkowników i tak myślimy o nakładce, która przy najechaniu kursorem na daną opcję będzie tłumaczyła co ona robi" - powiedział Bonarowski.

"Zainteresowanie reklamodawców nową platformą jest bardzo duże" - poinformował Wejchert. Przyznał, że w tym roku przychody generowane przez nową platformę nie będą miały istotnego znaczenia dla całej grupy. Przełomowy ma być przyszły rok. Wejchert ocenił, że platforma, żeby stać się opłacalna, musi cieszyć się podobnym zainteresowaniem, co główne serwisu portalu Onet.pl.

Onet.pl nie ujawnia swoich szczegółowych prognoz dotyczących oglądalności platformy, ani przychodów reklamowych. Nie prognozuje też, jaki udział w ogóle jego przychodów wygeneruje Onet.tv, ale ma się on z czasem zwiększać. Na platformie już teraz reklamują się m.in.: Pepsi, Bank Millenium, Centralwings, Elvia, Knorr, czy Profi-Lingua.

Zdaniem Wejcherta, platforma Onet.tv i podobne serwisy mogą w przyszłości rywalizować o wpływy z reklam z telewizjami. "Według mnie 3-5 następnych lat to etap pełnej konwergencji, zderzymy się i - w pewnym sensie - połączymy z telewizją. Ja sam oglądam już Onet.tv u siebie w domu na telewizorze i traktuję go jak telewizję, z tym, że nie mam narzuconej ramówki, czy kolejności oglądania" - powiedział szef Onetu.

Jak przedstawiciele branży intrenetowej i reklamy oceniają serwis Onet.tv?

Grzegorz Łapanowski, kierownik Grupy Multimedia Wirtualnej Polski, odpowiadającej za rozwój WPtv
O projekcie Onet.tv nie można powiedzieć, że jest rewolucyjny. Jest poprawny. Pamiętajmy jednak, że praktycznie wszystkie serwisy tego typu ciągle funkcjonują jako "beta", więc możemy spodziewać się, jak sądzę, zmian i poprawek. WPtv, Interia.tv i Onet.tv to kontentowo bardzo różne serwisy. WP stawia na produkcje własne i takie, których poza WPtv nie da się zobaczyć. Interia to w większości materiały Reuters'a, zaś Onet - materiały z grupy ITI. Trudno jednoznacznie oceniać, co jest bardziej atrakcyjne z punktu widzenia użytkownika. Na pewno tradycyjny kontent telewizyjny będzie mocną stroną Onet.tv. Niewątpliwą zaletą Onet.tv jest to, że telewizja powstała i agreguje dostępne w portalu materiały wideo. Wady, jak sądzę, wynikają z faktu, że mamy do czynienia z wersją "beta" serwisu.

Zygmunt Moszkowicz, szef telewizji Interia.tv
Ogólna ocena Onet.tv
Nie jest to żadna rewolucja, ale naturalny rozwój tego rynku. Telewizja internetowa na żądanie to przyszłość.

Jak Onet.tv wypada na tle konkurencji m.in. TV Interia i WPTV?
Dopełnia obraz polskiego rynku telewizji internetowych. To poprawnie przygotowana strona z materiałami telewizyjnymi o dobrej jakości technicznej. Widać, że Onet dobrze wykorzystuje zaplecze Grupy ITI.

Zalety i wady serwisu Onet.tv
Wśród zalet wymienię jakość i wybór materiałów. Swojego głównego konkurenta Interia.pl nie chce i nie będzie krytykować. Wiemy, że takie projekty są zawsze dużym wyzwaniem i ciężko robić wszystko perfekcyjnie.

Jakie są komercyjne szanse powodzenia tego projektu?
Reklamodawcy wciąż wolą reklamować się przy tradycyjnych tekstowych treściach w internecie. Ale to może się w ciągu 2 lat zmienić, bo internauci spędzają coraz więcej czasu przy komputerze i odchodzą od telewizora.

Zbigniew Nowicki, Project Development Director w Digital One
Onet.pl wraz z serwisem Onet.tv jako multimedialna część Grupy ITI podjął kolejny krok w stronę integracji swoich usług niezależnie od kanału kontaktu z docelowym konsumentem. Bazę do funkcjonowania multimedialnego przedsięwzięcia stanowią materiały, informacje oraz unikalna treść tak poszukiwana przez użytkowników sieci.

Projekt ma duże szanse jako przedsięwzięcie komercyjne ze względu na powszechnie udowodnioną skuteczność gromadzenia dużej ilości użytkowników oraz społeczności wokół publikacji wideo online. Tym samym staje się idealnym miejscem dla marketerów, którzy zechcą wykorzystać intrygujący materiał reklamowy, odmienny od klasycznych form, dostępnych w ramach szablonu strony. Zamieszczanie specjalnie przygotowanych plików wideo, zawierających identyfikacje różnych marek, z pewnością stanie się aktywnym wykorzystaniem platformy do celów komunikacyjnych, a potencjalnie wirusowy charakter takich publikacji tylko zwiększy atrakcyjność miejsca oraz zasięg wśród konsumentów.

Tomasz Chełmecki, dyrektor zarządzający Starlink
Proces wchodzenia treści wideo do Internetu jest naturalnym procesem rozwoju sieci. Co prawda, jak na razie użytkownicy podobnych serwisów WP i Interii stanowią 3-12% użytkowników głównych portali-matek. Podobnie jest ze średnim czasem użytkowania. W przypadku tego typu przedsięwzięć jak zawsze pojawia się problem tzw. kontentu jak i technologii. Dalszy rozwój  treści wideo nastąpi w momencie zwiększonego dostępu do szybszego przesyłu danych - jak na razie ok. 40% internautów ma dostęp do Internetu szerokopasmowego. Co do kontentu, to kto jak kto, ale ITI ma w czym wybierać i tu pewnie tkwi główna przewaga Onet.tv nad konkurentami. Onet.tv może korzystać z olbrzymich zasobów wszystkich stacji grupy TVN. Można sobie łatwo wyobrazić komercyjne wykorzystanie klipów i filmów dostępnych tylko na Onet.tv dyskontujących popularność wybranych TVN-owskich programów. Widać również, że nowy serwis ma więcej od konkurencji aktualnych materiałów, wystarczy zaglądnąć na sekcję sport czy wiadomości. Pozostaje pytanie jak właściciel będzie pozycjonować nowy serwis wobec tvn24.pl   

Dołącz do dyskusji: W Onet.tv internauci obejrzeli 50 tys. filmów w dniu debiutu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl