SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W pogoni za efektywnością, czyli technologie i trendy napędzające komunikacje

Automatyzacja procesów czy big data stają się niezbędne na każdym etapie tworzenia marketingowej strategii. Nieważne, czy jesteś marketerem napędzającym sprzedaż, specjalistą ds. EB wspierającym rekrutację, czy PR-owcem budującym pozytywny wizerunek i współpracującym z mediami.Bez technologii, konkretnej specjalizacji i integracji przepadniesz.Znacznie szybciej niż myślisz.

Robert Tarnowski, Development Manager, Grupa Komunikacja+Article

Określenie potrzeb, stworzenie celnego insightu, czy zbadanie grupy docelowej nie byłoby możliwe, gdyby nie szczegółowo zbierane dane. Już teraz, do analityki wykorzystywane są narzędzia takie jak TGI, PBS, social listenning, badanie Gemiusa czy Google data, które w sposób znaczący wspierają etap tworzenia tzw. big idea.

Później, do egzekucji, niezbędny staje się Big Data i Programmatic. Zautomatyzowany model zakupu reklam dynamicznie zwiększa swój udział w wydatkach na reklamę w Polsce. W 2018 r. roku stanowił prawie 35 proc. całości.W trakcie egzekucji warto korzystać także z różnych metod zbierania i analizy danych pomocnych przy dobieraniu odpowiedniej grupy docelowej (tzw. profil audience). Kampanie korzystające z profili behawioralnych są skuteczniejsze, gdyż docierają do konkretnych użytkowników mających w danej chwili odpowiadające nam parametry,a nie jak do tej pory, szerokich grup odbiorców. Programmatic i Big Data nie są już tylko narzędziem dla specjalistów od digitalu, strategów czy części marketerów. Coraz częściej z tych narzędzi będą korzystać także PR-owcy.

Właściwe zrozumienie grupy docelowej niezwykle ważne jest również w Employer Brandingu.Zrozumienie potrzeb, intencji, odczuć i opinii pracowników jest kluczem do sukcesu w tworzeniu dopasowanej do odbiorców komunikacji wewnętrznej. Z pomocą może przyjść takie narzędzie jak Pulsetip. Urządzenie każdego dnia zbiera tysiące opinii od osób zatrudnionych w firmie, co przekłada się na możliwość szybkiego reagowania na stawiane przez nich wyzwania.

Specjalizacja + integracja specjalizacji daje biznesową przewagę

Firmy czerpiące z danych, specjalizujące się w wąskim spektrum kompetencyjnym, dają możliwość dogłębniejszego zrozumienia potrzeb klientów. Stąd widoczny wśród agencji bardzo silny trend ścisłego specjalizowania się. Jednak nie wystarczy już samo wyspecjalizowanie się np. w EB. Problemy firm i pracowników dotyczą tak małych obszarów, że w ramach EB zamykają się już na poziomie np. samego marketingu rekrutacyjnego. I tak, zrekrutowanie np. 10 000 pracowników sezonowych w okresie przedświątecznym to dla dużych firm z branży e-commerce realne wyzwanie, któremu mogą sprostać jedynie dzięki wsparciu unikatowego „knowhow” agencji.

Prawdziwą przewagę uzyska się jednak dopiero wtedy, gdy wyspecjalizowane w danej dziedzinie zespoły łączą swoje kompetencje na potrzeby zintegrowanych projektów. Wykorzystanie różnego podejścia do problemu oraz określonych specjalizacji pozwala nam w Grupie Komunikacja+ tworzyć kampanie, które nie tylko realizują konkretne cele biznesowe, ale przede wszystkim dają konkretne mierniki efektywności na każdym z etapów egzekucji.

Dodatkowo – jedynie zintegrowanie działań komunikacyjnych daje możliwość realizacji dużych, złożonych kampanii. Zrekrutowanie wspominanych wcześniej 10 000 pracowników było możliwe właśnie tylko dzięki współpracy zespołu badawczego, digitalowego, event marketingowego, EB czy odpowiedzialnego za zakup mediów.

Technologie w Public Relations

Mając tak wiele do zrobienia i tak niewiele godzin dziennie, agencje szukają nowych narzędzi i technologii, które sprawią, że monitoring mediów, kampanie digital czy analiza danych będą wspierać ich działalność w sposób efektywny i zautomatyzowany. Wszystko zgodnie z zasadą "Time is Money, Efficiencyis Life”. Jak jednak digital wspierać będzie branżę PR? Social, display, direct mailingi, digital search– to tylko niektóre z narzędzi, które zaczęły uzupełniać elementy strategii komunikacyjnych marek. I tak np. odwieczna dyskusja dot. mierzalności działań media relations za pośrednictwem AVE zostanie wyparta przez pixele śledzące publikacje zamieszczane przy okazji wysyłek informacji prasowych. Dzięki użyciu specjalnych trakerów, agencje mają możliwość zbierania i analizy szczegółowych danych dot. odbiorców treści zamieszczanych w mediach. W oparciu o takie dane – już tylko krok od stworzenia efektywnej kampanii remarketingowej.

Spodobał Ci się artykuł? Chcesz znaleźć agencję, która już teraz realizuje trendy przyszłości? W takim razie poznajmy się! Odwiedź naszą stronę: www.komunikacjaplus.pl

Robert Tarnowski, Development Manager, Grupa Komunikacja+

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej